måndag 26 juli 2010

Växlande väder...

Ena stunden sol, sen går den i moln och nu ser jag stora svarta moln kika fram! Vad händer hos er idag... nu när jag har lösenord så har jag ju mer koll på vilka ni är :) fast jag tycker bara att det är skoj att ni läser!
Hos oss händer det inte mycket just nu. Marcus åkte till jobbet (Webshop), förhoppningsvis sista dagen där.. för han lämnade sin dator och sin bil!!
Jag, Tuva och Hugo måste handla idag.. igen! Jag fattar inte hur vi kan äta så mycket. Men som Marcus sa, vi har varit hemma i 3 veckor nu allihopa, då äter man mer. Både frukost, lunch, middag och fika där emellan. Och det är 3 veckor kvar tills livet återgår till normala rytmer! så som skola, jobb och dagis!
Jag och min syster pratade om det igår när vi va i skogen och plockade blåbär.. (jag och hon och Tuva! Mysigt värre..) att nu när vädret blivit så mycket kallare så känns det som om hösten kommer bli lååång. Jag tycker om hösten, men inte i juli!! Fasiken vi ska ju njuta av sommar och sol i minst 1 månad till innan det blir sensommar/höst...
Vet många som har sin första semesterdag idag.. tråkigt för dom om sommaren är slut nu!
Vilken årstid tycker ni bäst om? Jag tycker faktiskt väldigt mycket om just hösten.. alla fina färger, höstäpplen på träden, varma koftor, tända ljus... Mmmm..
Vintern är bara kall och jobbig, bökigt med alla overaller och mössor,... julen är ju mysig och snön är rolig i sisådär en veckan när man vill åka pulka. Men efter denna vintern och min vurpa med bilen så är inte vintern någon höjdar årstid..
våren är fin.. men det är mycket slask och vädret har ofta svårt att bestämma sig. Man svettas i sina vinterjackor, eller fryser som en tok i vårjackan.. dock är ju alla fina vårblommor som vitsippor och sånt helt underbart!
Sommaren är underbar på många sätt och vis, sol, bad, picknickar, grillkvällar, båtturer... men även getingar, soleksem, svettiga nätter, fästingar, åskoväder... Mmm.. sen kan ju sommarvädret variera sig väldigt mycket. Som igår.. 25 juli och 13 grader ute... va fasiken?!Hösten är som sagt väldigt mysigt med alla röda och gula löv, man köper en varm jacka och vinterskor, dricker te och tänder ljus.. men så kommer höststormarna med regn och rusk. Och det blir mörkt.. både på morgonen och på kvällen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med dig. Gillar HÖSTEN ,med mycket myspys.
Kram Mia