söndag 25 juli 2010

Det är bara att inse..

att det inte är så lätt att gå ner i vikt när man fött 2 barn.

Hade sån tur när jag fick Tuva.. gick upp 25 kg under graviditeten och 3 månader senare så va allt borta. Magen va platt och jag var ganska nöjd... då sa jag i o för sig att jag gärna velat behålla några kilon. Nåt jag fått ångra denna gången..

Jag för med Hugo så gick jag oxå upp 25 pannor. Ja tjena.. nu 7,5 månad senare har jag fortfarande kvar 9 kg tills jag når min matchvikt. Men det är inte alls lika lätt. Denna gången satte sig allt på höfterna, rumpan och magen... ja fy, min mage kommer aldrig bli sig lik. En degklump..
Hade som mål att komma i mina gamla jeans som jag hade innan jag blev gravid med Hugo. Men det känns lönlöst att gå och vänta... vet ju inte ens ifall det kommer inträffa. Nu vet jag att några av er rynkar på näsan och tänker.. "men skärp dig Malin, du är inte tjock" och ja det vet jag att jag inte är. 59 kg är inte mycket.. men allt har ju satt sig på värsta stället! Så nu efterlyser jag tips och ideér på träningsmetoder som tar bort just extrakilona man har på rumpa, mage och lår!! Mitt mål att komma i mina gamla byxor finns ju trots allt kvar där, även fast sträckan dit verkar lång!
Jag har som förhoppning, (beroende på hur det funkar med Mackans jobb) att träna 2 ggr i veckan i höst! Samt dra ner på mina fikor.. ja jag vet visst är det synd om mig! Men vill man va snygg så...
Jag vet att jag kommer att bli mycket nöjdare och gladare om jag gör detta!!

Inga kommentarer: