tisdag 20 juli 2010

Emaus

Hej hej!
Japp idag spenderade vi förmiddagen på Emaus i Uddevalla... det va jag, Tuva, Hugo, min mamma, Hampus, Putte, Liza och Melker!
Barnen red, klappade kaniner, getter och grisen... lekte på den stora lekplatsen och så hade vi lite "knicknick" som tuva säger! ;)

coola i sina ridhjälmar
Tuva rider på en liten shettis

Hampe tog den största hästen

en tjockis gris

Hugo hade skoj

Hampe och Melle
fika gänget
Tror att Tuva hade en toppen dag, märks stor skillnad nu när Emma åkt hem. Hon är mycket lugnare. Konstigt det där att dom har så stor inverkan på varandra. Men tror att Tuva behöver få vara lite själv och leka sina egna lekar utan att Emma berättar vad hon ska säga eller vart hon ska stå.
Hon är så tacksam för saker man gör tillsammans med henne. Ni skulle sett hennes leende efter att hon ridit!
Och sen tyckte ju hon om getingarna oxå... haha, ja en get flera getingar!! knäppis

Väl hemma igen satte jag igång att baka lite, och då kom grannen förbi så jag bjöder över han och hans fru på fika lite senare! Och det va både gott och trevligt med lite fikabesök!
Både Tuva och Hugo duschade nu på kvällen, sen kröp dom ner i sina renbäddade sängar! Åh skönt, ska jag med göra snart! Så hej svejs sov gott!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh, låter som att ni haft en toppen dag. Tur för min Hampus som fått vara med alla sina godingar denna dag. Kram Mia