lördag 3 juli 2010

Ännu en dag med massor att stå i..

God morgon, hade tänkt att gör en blogginlägg igår kväll... men då föll tröttheten över mig och det blev sängen istället. Men nu gör vi ett försök.

Igår va vi uppe ganska tidigt, fick ju ställa klockan för Hugo sover ju alltid så gott på mornarna nu för tiden.. tröttfisen! Men upp, äta frukost och klä på oss. För 8.30 åkte vi hemifrån för att handla mat på Maxi.. sen en tur till BR när dom öppnade och även en tur till Blomsterlandet..
Sen lämnade jag Tuvisen på utomhusbadet på Älvhögsborg där hon skulle tillbringa några timmar med Mia och Hampe. Jag åkte hem och grejade lite hemma... målade alla brädor som ska bli knutar och likande till lekstugan, även luckan fick sig en omgång! Tog hand om disken, bakade tills i dag, förberedde kvällens middag och busade med min lilla Hugge! När Marcus kom hem med Tuva sov hon så gott, helt slut.. då passade jag på att hjälpa Marcus och Erik när dom borrade hål i marken för plintarna till altanen. Dom borrade och jag grävde ur det sista och satte i rören. Teamwork!!
Sen åkte dom iväg för Erik skulle köpa en bil. Och så kom Ullis med Moa och Theo. Barnen lekte och vi svettades i värmen, ojoj va varmt det va!
Åt lite mat ihop vid 19.30 tiden. Grillad fläskfile med rotfrukter och färskpasta. Mmmm.. så jäkla gott!
När dom åkt hem någon gång vid 22.30 passade jag på att greja lite. För då hade det äntligen blivit svalt!

Barnen har sovit ganska gott inatt, Hugo har de senaste nätterna bara vaknat 1 gång och ätit och sen inte vaknat förrän det är dags att gå upp på morgonen :) Det tycker vi om!!

Idag är det lördag, mycket att greja med som sagt. Nu på förmiddagen ska jag provslipa i trappan och se hur det går.. Marcus ska borra mer hål till altanen, sen ska jag plocka i ordning här hemma, åka till Överby med Ullis, Moa och Theo och köpa lite lördagsgodis och även ta en tur inne på Sibahuset. Behöver ny mascara, gångjärn och lite mer färg till lekstugan!
Sen hem och kanske måla en vända till, sen ta fram alla trädgårdsmöbler och börja duka i trädgården. För klockan 18 kommer det några grannar ( öh... vi blir 25 st) för då är det grillfest hos oss! Dock en väldigt simpel sån för vår del eftersom alla tar med det dom själva ska äta så bjussar vi bara på kaffe och efterätt! Hoppas på att det blir en trevlig kväll utan mygg och regn!

Ha det gott så hörs vi imorgon!

Inga kommentarer: