söndag 11 juli 2010

Det blir en varm dag..


Ja klockan är bara 8.00 men det är redan sjukt varmt, undrar hur man ska överleva denna dagen? Kunde bli upp till 31 grader idag, men även åska i eftermiddag/kväll.

Igår åkte jag, mamma, Emma, Tuva och Hugo in till stan och gjorde några ärenden.. va tvungen att köpa lite små saker till lekstugan, samt det viktigaste: Lördagsgodis!!
Sen hem och greja lite. Min syster Maria kom hit och sen även Cattis. Jag och Mia va jätte duktiga och snickrade på lekstugan/glasskiosken så nu är den nääästan färdig! Luckan är på plats, taket med, och så även kassabänken. Och det blev riktigt fint, lovar att ta lite bilder sen och visa er..
På kvällen blev det middag ute på gräsmattan.. och vi blev några stycken.. Jag, Marcus, Emma, Tuva, Hugo, min mamma, min pappa, syster Maria, Marcus syster Cattis, Marcus pappa Willy och min morbrors särbo Lisbeth. Grillade smarrig oxfilé med ungsrostad potatis och rödvinssås och ananaspaj till efterätt!

Idag vet jag inte vad som händer faktiskt. Vi ska strax käka frukost, sen ska jag fortsätta ta mig igenom mitt enorma berg med tvätt. Har inte tvättat sen förra helgen och det blir allt en hel del med tvätt på en veckan när man är 5 personer!
Tror i alla fall att barnen ska bada lite i mormors pool.. och kanske även jag tar mig ett dopp om värmen blir för olidlig!

Inga kommentarer: