fredag 9 juli 2010

...och så lämnade du jordelivet

I morse fick jag ett tråkigt telefonsamtal av min mamma. Min morbror som varit sjuk i cancer sedan några år tillbaka hade somnat in nu på morgonen. 55 år blev han. Det är så fruktansvärt hemskt att ens människas liv ska behöva ta slut på grund av den hemska sjukdomen. Ursh vad jag avskyr cancer. Har haft sån tur att min familj och dom runt omkring mig hitills har fått varit friska och krya, men nu kryper det allt närmare... det är en sån här dag som gör att man stannar upp och bryr sig om sin familj och sina vänner.

På tal om vänner...jag har den senaste tiden märkt att jag och en nära vän nog är på väg åt varsitt håll. En människa jag förut kunde prata med flera gånger i veckan, till och med flera gånger om dagen. Vi hade så mycket gemensamt... men sen en tid tillbaka har det varit tomt och tyst. Jag har försökt men får ingenting tillbaka. Vet inte ifall jag gjort nåt fel, eller vad det är som hänt. Vi kunde prata om allt med varandra. Det va min stöttepelare vid svåra stunder.. som jag hade behövt en dag som denna..

Dagen har förövrigt varit ganska så lugn. Efter det tråkiga telefonsamtalet i morse tappade jag liksom orken.. hade lust med allt och ingenting. Marcus åkte i alla fall iväg och köpte lite sand till gjutningen och jag pysslade lite inne, sen målade jag klart lekstugan och skruvade upp lite hyllor. Hade tänkt att lägga papp på taket, men spiken va för lång. Så det blir till att köpa ny imorgon. Så ska luckan på plats..

Det va tänkt att Cattis skulle kommit idag, men hon hade ont sin mage och sköt upp det till morgondagen. Så vi får hoppas på att hon piggnar på sig.

Imorgon ska Marcus gjuta plintar och jag ska fixa i lekstugan.. sen MÅSTE jag slipa klart trappen och grundmåla den, tror ni att jag lyckas? Kommer ju alltid en massa saker emellan hela tiden.. inte lätt när man har fullt upp med 3 barn!

Ska i alla fall grilla på kvällen.. det ska bli gottigt!

Här kommer lite bilder:

Emelies kalas i onsdags

Emma i fina flätor

Hugo badar i handfatet



min älskling

Inga kommentarer: