söndag 18 juli 2010

.. våran lilla katt...

God kväll, sitter o tittar på film just nu men passar på att blogga lite oxå. Gårdags kvällen blev inte som jag hade tänkt...jag o Marcus va lite sura på varandra så jag och barnen åkte till överby och handlade lite saker jag behövde till trappan. Sen åkte vi förbi Putte, Liza och Melker och sa hej, och så fick Melle en present av oss.. en snygg pikétröja med döskalle på!
Sen hem lekte lite med Hampus uppe hos mormor och morfar.. lite kvällsmat sedan duschade alla 3 barnen och sen somnade dom så gott!
Jag satt själv på kvällen medan Marcus va ute med kompisarna på Fallens!

Idag har vi varit hemma och grejat som vanligt! Lite fika sedan lekte barnen. Vid 14 bestämde jag och min mamma oss för att vi skulle ta med barnen och gå och kika lite i stan.. men så kom grannen förbi. Hon hade hittat en katt på vägen som blivit överkörd och ville att jag skulle komma och se ifall det kanske va våran.. och ja tyvärr va det vår lille Felix som blivit påkörd av en bil. Sprang på ett par andra grannar som hade hört en smäll och trott att det va en bil som dundrat förbi med släpkärra men när de sett bilen lite bortåt vägen såg dom att bilen inte hade nån kärra... men inte tänkt nåt mer på det. Förrän vi kom. Antagligen va det den röda bilen som körde på Felix. Men jag tror att det hade gått ganska så snabbt. Han låg så fint på sidan av vägen, blödde lite ur nosen men va annars hel och fin och fortfarnade varm..

Vi tog hem honom i en plastpåse och berättade sedan för barnen. Emma verkade faktiskt inte bry sig.. men Tuva va väldigt frågvis och funderade massor.

Åkte i alla fall till stan, barnen åkte karusell gjorde ansiktsmålning och fick fina figurballonger. Vi åt lite mat på Olearys samtidigt som vi tittade på Hampe Stampe på tv. Han bar ut matchbollen när Elfsborg- Örebro spelade idag i Borås! Coolt! Va med i tv massor med gånger:)
Åkte förbi Putte, Liza och Melker idag igen för mamma ville så gärna säga hej till Mellisen!
När vi kom hem va Ullis och Erik här så det blev lite fika, när dom åkt hade vi begravning för Felix. En riktigt fin sådan. Är så stolt över mina små tjejer. Dom hade plockat jätte fina blommor.. så när Marcus svept in Felix i ett vitt lakan och lagt ner honom i gropen la Tuva några fina lila blommor på lakanet sen la vi jord över. Ställde en vas med vita blommor och sen sjöng dom "blinka lilla stjärna". Tror att det va viktigt i varje fall för Tuva att få ett fint avslut. För hon har ju förstått vad som hänt... berättade för Hampus om den lilla bilen som körde på Felix, och att man inte får vara på vägen för det är farligt. så hade det ju kommit blod ur Felix nos men han hade inte ont och nu låg han i gropen...
Tuva har ju liksom växt upp med Felix, det har varit lite av hennes gosekatt. Hon är den enda som fått bära omkring på honom och han har njutit av hennes närvaro!

Nu sover barnen sen några timmar tillbaks... vi tittar på film. Snabba Cash, den är inte alls så bra som jag trodde att den skulle va.. blir snart sängen för min del!
Vi hörs imorgon....

våran nya lilla katt..
söta Emmisen är en liten fjäril

så fort Hugo såg kameran sken han upp och ville oxå bli fotad

Felix gravplats

Inga kommentarer: