söndag 25 juli 2010

Månadsmiddag hos Ullis och Erik

Hallå hallå!
Är ni pigga och glada? Det är jag,nja glad över vädret är jag kanske inte... fy va tråkigt med regn :(
Igår va det ju ganska kallt, men som tur va så slapp vi regnet. Igår förmiddags åkte jag, mamma, Tuva och Hugo till Överby.. kikade i affärer. Tuva köpte lite pysselsaker på BR, en kudde på Hemtex och så fick Hugo lite kläder på Lindex och Tuva några trosor!
Va ju tänkt att Hugo skulle sova hos mormor och morfar inatt... tror ni att Tuva gick med på det. Nä du hon skulle oxå sova där! Så så fick det bli..
Så det blev en barnfri månadsmiddag hos Ullis och Erik. Tjejerna höll sig nyktra medan killarna drack lite öl och whiskey. Åt god mat:) Sen tog vi oss en tur med båten men det blåste ganska rejält och det är ju inte direkt tyst att åka båt..
När vi kom tillbaks hem till Ullis och Erik satte vi tjejer oss inne under varsin filt och tjötade. Sen tittade vi på film allihopa och Erik och Marcus somnade i soffan i vanlig ordning!
Imorse nöjtjag av att få sovmorgon... men en jävla skata satt och kraxade utanför balkondörren och Grytan skrek på trappan. Så till 8.00 fick jag sova. Men det är inte fy skam för att vara småbarnsförälder.
Idag regnar det... tråååk. Gick för att hämta hem barnen. Men precis som jag trodde ville inte Tuva följa med. Och både mormor och morfar va lite rastlösa så dom packade in sig och Tuva i bilen och åkte till Havets Hus i Lysekil! Tror att hon får det riktigt mysigt:)
Jag tänkte baka lite.. sen kommer syster yster på besök. Annars vette tusan vad vi ska hitta på.
Åkte en sväng med båten..


killarna satt ute och drack öl..
vi tjejer satt inne och myste under varsin filt!
Ullis och Erik ♥

Inga kommentarer: