tisdag 25 maj 2010

TVÄTTDAG!

Min goa lille kille tar sig en kall:)
God kväll!
Ska alldeles strax gå och lägga mig. Tänkte bara hinna med ett blogginlägg till...
Idag har jag tvättat, ja herregud vad jag har tvättat. 8 maskiner! Och mycket att vika blir det. Så jag va duktig och vek allt, la det på våran säng för att sedan lägga det i respektive byrå/garderob. Vad gör Tuva då? Jo när mamma och pappa inte ser säger det bara swosch så har Tuva kastat ner alla kläder på golvet. Då va jag ingen glad och snäll mamma längre. Grr... skitunge!
Har tvättat sittdelen till gåstolen och även tyget på Emmas bilstol, imorgon eftermiddag ska jag ge mig på soffan. Är super bra att klädseln går att ta av och tvätta i vanlig tvättmaskin!!
Har även varit duktig och fixat bland barnens urväxta kläder. Så nu är alla kläder vikta och nedpackade i lådor i storleksordning och inne på kattvindarna på övervåningen istället för källaren. Den ska ju ändå rensas ur så det är ingen ide att man ställer saker där.
Jäklar va kläder det blir efter 3 barn.
Tur att Tuva kan ärva Emmas, då kommer ju kläderna till anvädning 2 ggr. Hugos är värre. Får se ifall nån av kompisarna får en grabb framöver. Då lånar jag mer än gärna ut dem.
Imorgon får vi fika besök jag och Hugo. Och så ska jag greja ute om vädret tillåter.
God natt, kram kram

Inga kommentarer: