onsdag 5 maj 2010

ÖRONINFLAMMATION!


God morgon!
Blev inget bloggande igår för jag tog istället hand om min lille prins som gnydde mest hela tiden. Stackarn sov jätte dåligt natten till igår, och även igår på dagen gallskrek han men fick honom att somna men då vaknade han till var 10:e minut och va ledsen.
Tog upp honom och gosade lite men råkade komma nära hans höger öra och då skrek han helt förtvivlat. Tog tempen som visade 38 grader.. så det blev till att ringa barnmottagningen men då klockan va 16 och de skulle stänga en timme senare så fick vi en tid klockan 17.00 på akutmottagningen!
Och ja hans höger öra var jätte rött, men sänkan låg så det är antagligen ett virus så det blev ingen antibiotika. Så det blir till att härda ut, han får ju dock alvedon.
Men igår kväll piggnade han på sig trots 39.2 grader i feber. Och han sov gott inatt ( åt 2 ggr) men vaknade vid 05.30... då gick vi upp och lät Marcus få sova vidare.
Tuva åkte till dagis 7.30 idag, och jag ska åka och hämta henne 11.30!
Tanken va att grävgubbarna skulle komma idag och börja med avloppet, men än har de inte dykt upp. Inte ovanligt för att vara hantverkare, men jävligt irriterande när vi vill få det klart!!
Just nu sitter jag med en sovande Hugo i famnen, inte ofta han vill sova i famnen längre... men när man är sjuk är det gott att mysa lite.
Hoppas på att han piggnar på sig snabbt, han fick alvedon vid 06 imorse och när jag tog tempen vid 07 va han feberfri så jag hoppas att det håller i sig. En portion med gröt åt han till frukost och för en stund sen fick han en flaska med ersättning!
Vi hade planerat att åka på babysim ikväll, men det blir väl inget med det om inte Hugo blir bättre...

Inga kommentarer: