tisdag 25 maj 2010

Lite mysigt med regn..

Ja nu ska ni inte vara skeptiska! Vi behövde lite regn. Får ju aldrig nåt gjort när det är sol ute...
sen behövde mina soleksem få vila lite! Får eksem så fort jag vistas ute i solen, och även när jag sitter under ett parasoll.
Och så gör ju regnet att allt pollen sköljs bort. Så slipper vi kli i näsan!!

Hur är det annars då med er allihopa? Med oss är det bra. Får ju nästan sova på nätterna... inte så vanligt. Men Hugo har den senaste veckan "bara" vaknat 1 gång på natten och ätit. Inatt va det klocakn 4... så vi får ganska många timmars sammanhängande sömn. Underbart. Det värsta är ju när man skryter då får man alltid ångra det sen.

Men annars är barnen goa, glada och friska. Kan inte bli bättre. Och jag hoppas att det håller i sig.
Idag är en hemma slappar dag, tvättmaskinen går för fullt. Det ska plockas lite sen ska jag sätta mig och vara lite kreativ. Ska göra massor med kort som jag ska sälja på loppisen.. jo just det, har jag nämnt det?
Jag och min syster Maria anordnar loppis i år igen, 3:e året nu. Lördagen den 5 juni klockan 11-14... på Askeröd Hembygdsgård. Kika förbi vetja, finns massor med fina saker att fynda eller kom och ta en fika bara!

Imorgon ska vi få fikabesök av Marita och Charlie, och på torsdag ska vi träffa Maria och Elin på Överby och kika i affärer och ta en fika ihop. Sen på eftermiddagen ska jag lämna Tuva hos Mia och Hampus för hon ska sova där... som hon längtar! Frågar flera gånger varje dag, ska jag åka till Mia idag? Haha! Sen på torsdag kväll ska jag lämna Hugo hos min mamma och pappa för han ska sova där och på fredag bär det iväg. 7.45 går bussen från Trollhättan mot Stockholm och Helsingforskryssningen:) Blir nog en galen helg.

2 kommentarer:

Maria sa...

Lite mysigt med regn då :)
Ska bli jätte roligt på torsdag! Sa jag att Marina o barnen hänger på oxå?!

Malin Iveström sa...

Åh va skoj att de oxå följer med! Jag har båda barnen med mig.. då får vi fullt upp!