tisdag 11 maj 2010

God morgon!
Oj, va trött jag va i morse när Marcus väckte mig och sa att han skulle gå till jobbet... gick och la oss ganska sent igår. Men Hugo har faktiskt skött sig lite bättre inatt, åt vid 02.15 och sen vid 06..
Men har ju nån jäkla förkylning på gång i kroppen, halsen ömmar, nacken värker och jag är bara allmänt hängig. Men vem har tid att vara sjuk?! Ett par alvdeon så får man låtsas vara fit for fight.

Igår lämnade jag Tuva på dagis 10.45, sen åkte jag hem och grejade lite i trädgården. Krattade mossa... blev bara 8 skottkärror. Tråkgöra. Sen fixade jag i ordning mig så åkte jag, mamma och Hugo till Överby där vi käkade lunch och så handlade hon lite mat. Sen hämtade vi Tuva på dagis, eller rättare sagt mormor gjorde det så satt jag och Hugo kvar i bilen. Hade lovat Tuva att mormor skulle hämta, och vet hur arg hon blir om jag skulle dyka upp istället.
Åkte till Putte, Liza och Melker och fikade och lekte. Sen hem och då va klockan så mycket så det va bara för Tuva att äta kvällsmat och sen sova.

Just nu sover Hugo. Han bajsade ett rejält kalas så jag blev tvungen att bada honom för att få bort allt och få bort lukten. Så fick han lite mat och nu sover han gott. Nu badar Tuva istället, vet inte ifall hon har en rockkonsert där inne för hon dunkar och slår på sina badleksaker.. haha

Hon ska till dagis idag med, men jag ska bara vara hemma idag. Lite för att hålla koll på grävgubbarna. Blev lite irriterad över dem igår.. för jag fattar inte hur jäkla oeffektiv man kan bli egentligen. De kom 7.30... grävde lite och åkte sen vid 9.15, antagligen för att äta frukost. Va tillbaks 10.30 med nån rulle markduk och lite rör, så grävde de lite till, men åkte till stan 12.30, antagligen för att äta lunch. Men klockan 14.30 när jag och mamma åkte till stan hade de forfarande inte kommit tillbaks och vi mötte dem inte på vägen. Så jag vet inte när de kom och inte när de gick. Men nu är ju klockan 08:42... och de har fortfarande inte dykt upp. Jäkla dålig stil! Lovade Marcus att hålla koll idag, sen skulle han ringa chefen på grävföretaget... Har fått muntlig överenskommelse att jobbet skulle ta 5 arbetsdagar. Men på avtalet står det att arbetet ska slutföras innan 31 maj, men så länge vill vi inte vänta...
Är detta typiskt hantverkare, eller vad?

Så det blir mitt jobb, hålla koll på grävgubbar... sen ska jag tvätta, dammsuga, torka golv och sånt skojsigt!

Och vet ni vad, jag har ju glömt att berätta. Vet ni vart jag ska på torsdag?! Till Ullared igen, haha... fast denna gången ska vi sova över på campingen. Det blir jag, min mamma, syster och mammas jobbarkompis. Va tänkt att mamma och 4 jobbarkompisar till henne skulle åka. Men 3 st backade ur, så då fick vi frågan. Och jag va ju i o för sig i Ullared för 3 veckor sedan, men det är ju så roligt. Och så blir det lite gött att komma hemifrån och hitta på något.
Men bara för det så blir det lite bökigt. För Marcus åker med Erik till Tyskland natten till torsdag och är inte hemma förrän någon gång på dagen. Så vi får fixa barnvakt åt Hugo och Tuva så får Marcus hämta dem när han är tillbaks. Och så är ju jag borta hela torsdagen och kommer hem på dan nångång på fredagen!

Nu ska jag tvätta håret på min lilla skrutta, det tycker hon inte är nåt skoj.. men det behövs!

Inga kommentarer: