måndag 10 maj 2010

Bloggvila under helgen...

Ja, det blev en liten paus under helgen. Har varken haft ork eller tid. Har ju haft full upp hela helgen...
I lördags va Marcus ute och snickrade på morgonen medan jag duschade tjejerna, klädde på dem kalaskläder och gjorde dem snygga i håret. Sen va det dags att åka på konfirmation.En lång sådan, 2 timmar i kyrkan men en lite paus i mitten då de bjöd på godis, salta pinnar och dricka.. lite ovanligt.
Sen bar det hem till familjen Ekman/Lindqvist för lite kalas...
Tuva, Emma och Emelie lekte massor och klädde ut sig till söta små prinsessor! Vi åkte hem vid 16.30 för då va vi tvugna att åka och handla och sen hem och förbereda maten inför kvällens grillning med Ullis o Erik. Och maten blev jätte god, även fast killarna råkat glömma grillspetten på grillen lite för länge så de va lite svarta, haha!
Fick ont i halsen på kvällen och kände mig riktigt hängig hela dagen igår. Men, men det va bara att bita ihop...
Igår hade vi fika besök av Putte, Liza och Melker. Barnen lekte ute och vi hade det gott i förmiddags solen. Sen blev det lite kallt när solen gick i moln. Marcus klippte gräset med Eriks stora åkgräsklippare, vad lätt o fort det gick.
Sen tog vi oss en sväng till mammas o pappas hus och lämnade bröd och mjölk, de kom hem inatt och ville ha lite att äta till frukost.
Sen va vi hos grannarna och tittade på deras hönor, chinchillor, kaniner, gris, hundar, sköldpaddor, katter och hästar..
När barnen lagt sig gick jag ut och hjälpte Marcus att skruva trall. Hugo sov gott i sin vagn! Så nu är det nästan klar, vi ska bara klä in sidorna.
Och nu i morse kom grävgubbarna och började med att gräva för avloppet, gött att det äntligen händer något!

Vad händer annars idag tro? Ja du, jag vet faktiskt inte.. Tuva ska till dagis och jag ska nog umgås med min mamma lite. Spännande att höra hur de haft det på semestern!

Busungarna klättrar på Putte

Inga kommentarer: