söndag 2 augusti 2009

redan augusti

Ja sommaren springer iväg, och om bara 2 veckor börjar skolorna igen...
Skönt att vara ledig en vecka till i alla fall:) Behöver jag för att orka.
Jaja, hände hos oss igår då? Tuva och Emma lekte med Melker på förmiddagen. Sen åkte vi till Jennie och Niklas på eftermiddagen och grillade. Alla barnen va super snälla och lekte med varandra. Elliot va tuppen i hönsgården han hoppade och trillade och då gapskrattade alla tjejer till hans stora förtjusning! Ja gott grillat åt vi och sedan hade jag köpt med till marängswissh, smaskens!
Åkte hem vid 21, för då va både Tuva och Emma jättetrötta och somnade i bilen! Idag har vi Andreas här som hjälper Marcus att snickra, åh det blir så fint även fast vi inte är överens hela tiden! Men så är det!!
Blir en tur till IKEA i veckan för att köpa golv till övervåningen! Och bara kolla på säng till Emma.. tänkte nämligen att både Tuva och Emma kan önska sig presentkort på IKEA i år i födelsedagspresent, så kan man köpa de möbler, lampor, mattor, kuddar mm de behöver! Leksaker har vi så sjukt mycket av.. kläder behövs oxå, men det kan jag köpa till dem istället! Emma växer som en tok och behöver verkligen nya kläder nu när hösten kommer!

Jaja, annars idag då? Måste nog ta en tur till Överby. Lämna en sladd på jobbet som jag lånat, samt gå till apoteket och köpa avmaskningsmedel till katterna. Och sen rensade jag i skafferiet förut och märkte att det behövs inhandlas lite små saker, typ kaffe, oboý mm!

Ha de så gott allihopa!

Inga kommentarer: