söndag 30 augusti 2009



God kväll! Allt bra med er?

Har hört från några vänner att det är svårt/krångligt att kommentera på min blogg.. och ja, tyvärr så är blogspot inte alltid med.. men det jag brukar få göra är att skriva in "koden" 2-3 ggr för att kunna publicera. Så pröva det!
Jag vill ha massor med kommentarer..jag vet att ni finns där ute, era nyfikna små...

Har hänt i helgen då?
Lördag- då fick vi stiga upp tidigt för att åka mot Ullared, 06.00 gick bilen och vi blev lämnade på Gekås parkering 8.15.. sen åkte Marcus och Ante vidare ner till Blekinge! Shoppade, fikade, åt lunch och shoppade lite till! Men blev inte så jätte dyrt för min del, 1000:-. Köpte knappt några kläder alls, bara 1 par byxor till Tuva och ett nattlinne till Emma. Sen strumpor,trosor, vantar, shampo, tandkräm, 4 st Tuva presenter... som ni får se på hennes födelsedag! Ja och massor med mer såklart. 14.30 återvände bilen och så åkte vi hem igen! Blev myskväll med Wallander filmen Tjuven!

Söndag- ja idag har vi varit ute, Tuva har plaskat/hoppat/simmat i vattenpölarna! Haha.. ramlade och doppade hela ansiktet! Sen kom Affe och Marcus mamma, då fikade vi och pratade förlossningar och barn...haha, stackars Affe som satt bredvid! Pappa och Marcus bar in akumulator tankarna han köpte igår! Åt middag hos mamma och pappa, tacos sen har vi inte gjort så mycket mer! Nu sover Tuvisen, så skönt att hon lägger sig vid 19 så att man får egen tid på kvällen. Och bra då hon orkar mer under dagarna och bara sover middag en liten stund.

Imorgon är det ny vecka igen...det innebär dagis för Tuvisen mellan 10.30-16.30! Jag får hitta på något i stan till 12.15 då jag ska möta mamma och åka till Vänersborg och kika i affärer och äta lunch! Det är ganska skönt, men väldigt ovant att inte gå till jobbet... nu har man knappt några måsten, förutom Tuvas dagis tider!

Nä nu ska jag lägga mig här i soffan och sträcka på ryggen och sen ska vi äta chokladpudding, smarrigt värre!!

Inga kommentarer: