tisdag 18 augusti 2009

Glad!!!

Åh va glad jag blev när jag öppnade ett kuvert från försäkringskassan förut, jag fick min havandeskapspenning beviljad!!
Skönt att de fått i ordning på rutinerna igen på försäkringskassan, vet att när jag väntade Tuva så fick jag besked 1vecka innan det skulle börja gälla och en annan på jobbet fick sitt beviljat via telefon pga att hon inte fått svar av dem förrän efter några dagar när det redan börja gälla. Och jag skickade in mina papper onsdagen den 5 augusti.. och har som sagt redan fått svar!!
Va på BVC och allt gick bra, hon väger dock fortfarande lite för lite..10,720g och 84,5 cm lång... då har hon bara gått upp 400 g sen vi vägde henne i februari! Men men hon är ju frisk,kry och glad så då är det ingen fara. Men ska på återbesök i december när vi ändå ska på första besöket med bebisen..då ska båda vägas!!
Gick en runda på stan men hade så ont i ryggen så vi fick ta en paus på biblioteket där Tuva lekte, målade och läste böcker medan jag satt i en soffa och läste lite föräldratidningar. Sen åt vi lunch med Marcus, kinamat...gottigt värre! Fick köpt några presenter till Marcus oxå som fyller år på torsdag förövrigt!
Och när vi skulle packa in oss i bilen så kände jag bara hur det började droppa helt hysteriskt från näsan och sen sprutade det näsblod..gick knappt och stoppa! Så där fick jag sitta i bilen på parkeringsplatsen i ca 10 minuter och vänta på att det skulle sluta.. jobbigt!

Nu har vi vilat en stund här hemma, Tuva har tittat på pippi som vanligt. Fick tag i den sista filmen i serien, nummer 2.. så nu är hon riktigt nöjd!

Tjohej.. ha de så gott!!

Inga kommentarer: