söndag 16 augusti 2009

God morgon! Åh vad hungrig jag är, ska nog duka fram frukosten så snart jag bloggat klart här! Är hemma och sjukskriven.. ont i ryggen så att jag snart dör pga foglossning. Min käre sambo får ge mig ryggmassage varje kväll vilket faktiskt gör saken lite lite bättre...
Har svårt att sitta, stå, gå... ja ligga plant i sängen är det enda som känns bekvämt.
Nå vad gör vi här hemma då? Igår så hade vi lite fika besök av Marcus pappa och hans sambo, efter det tog vi oss en promenix så att Tuva skulle somna och sen sov hon gott i vagnen i ca 2 timmar! Då passade jag på att plocka iordning lite i tvättstugan... hatar när det är stökigt och kladdigt med sköljmedel som stått på tvättmaskinen men trillat ner när den centrifugerat... Nu är det rent och snyggt! Gjorde middag, kyckling och curry sås! Sen slappade vi i soffan medan regnet öste ner. Tog oss dock en tur till kyrkogården som jag lovat och tog bort lite blommor och satte dit nya, sen åkte vi till Boströms i Lilla Edet och handlade lite gott att mumsa på. Vid 19.15 var det sovtime för Tuvisen och sen tittade vi på film. Fick lite besök av Angelica, Jonas och Mickis för de va på kräftskiva hos grannen.
Idag vet jag inte riktigt vad som händer..
Här nedan kommer lite bilder på mina senaste inköp eller fynd! Åh vad jag älskar heminredning:) Man blir helt sjuk av att umgås med min syster och mor...
vågen har ju haft ett tag, men köpte den på Rusta. Fina margarin lådan är från farmor
korgen är köpt på Casa Linné PB home

söta tyghjärtat min syster sytt

Läskedrycksbacken är inköpt på Lottas Lada på Skaftö

Söt godisskål från Lagerhaus

fin tygpåse som jag ska fylla med torkad lavendel inköpt på ljuspunkten

bokstäverna köpte min mamma till mig på CK`s i Vänersborg

1 kommentar:

Maria J sa...

Hoppas ryggen mår bättre idag. Så fina saker du har hemma. Såg en bild på dina gardiner. Jätte fina. Lite höstmysiga. Blev det bra med spetsen till "rullgardinen". Kramar från syster Mia.