måndag 31 augusti 2009

Jag börjar bli förkyld... inte skoj alls. Vaknade med ont i halsen, och det har hållt i hela dagen. Nyser hela tiden och nu börjar jag få lite ont i mina öron oxå! Försöker dricka mycket, vatten och te.. en köpte jag strepsil på apoteket för halsen men de gör knappt någon skillnad! Borde väl knapra lite vitamintabletter och mumsa i mig 17 apelsiner ( om jag nu tålde det) Är dock inte förvånad över att jag mår som jag gör, mamma och pappa kom hem dunder förkylda från skottland förra veckan och Tuva har varit snorig sen i torsdags, sen vet man ju inte riktigt med henne.. hon har varit lite mer gnällig än vanligt och äter ganska dåligt. Hon har kanske oxå ont i halsen? Jaja, ingen feber har hon haft och pigg är hon så hon får gå med snorig näsa så får vi se ifall det bryter ut någonting!

Vad har vi gjort idag? Lämnade en butter Tuvis på dagis, hon VÄGRADE ha på sin regnbyxor och stövlar..och orsaken till detta va att hon råkat somna 5 min i bilen till dagis, men helst ville sova mer...Men hon fick nappen och då blev det lite bättre! Åkte till överby och kikade på golv på Coop.. köpte ett paket för att kolla hemma och ja, vi är nog ganska nöjda... så det blir nog det golvet.. Bra pris oxå!
Sen mötte jag mamma i Båberg och åkte med henne i hennes bil till Vbg där hon köpte födelsedagspresent till Tuva och så åt vi lunch!
Scrappade hemma hos henne hela eftermiddagen och jag fick ihop 10 alster, ganska nöjd faktiskt!!
Försökte få Tuva att vara vaken lite längre nu ikväll ihopp om att hon sover lite lite längre på morgonen. Det är sjukt att behöva gå upp innan kl 6 på vardagarna när man inte ska jobba!
Och idag lyckades vi i hela 20 min, så 19.20 tyckte hon själv att det va dags för sängen! Duktigt liten tjej! Hjälpte Marcus att sopa sågspån på övervåningen och bestämde att jag skulle hjälpa till att snickra lite imorgon, mäta och skruva..ska väl inte vara så svårt! Nu har jag precis slängt ihop 2 lådor med hemmagjord glass som får frysa till sig under natten...gottigt! Har aldrig gjort det förut, så det ska bli spännande att se hur det smakar!

Imorgon är det dagis, 10.30 som vanligt, då följer min mamma med och tittar hur det ser ut sen följer jag med henne då hon ska handla mat! vid 15.30 ska jag möta Ankan och fika i Vbg en snabbis och 16.40 ska jag möta upp en gammal gymnasiekompis och gå på vattengympa! Ska bli riktigt skojsigt, och skönt... för jag har så JÄKLA ont i ryggen så det är helt galet!!

Hörs imorgon!

1 kommentar:

Caroline sa...

Hej Malin, du är ju i en period där man får va tjock och det är fint att vara tjock när man är gravid :D
Och som du säger själv får du ju världens bästa julklapp :D kram