onsdag 5 augusti 2009

IKEA

Ja hej på er! Idag blir det en tur till IKEA faktiskt. Min syster ska köpa ett nytt köksbord och jag ska kolla läget på golvfronten. Det blir en tur till för mig och Marcus om några veckor då vi ska inhandla golvet, men just nu har vi liksom ingen plats att förvara 80kvm golv på.
Uppe på övervåningen går det framåt och jag är så stolt över min grabb som är så händig. Han har fått hjälp av Andreas i 2 dagar som satt upp taket i barnrummen! Och jag har blivit riktigt haj på dessa snickar ord och kan med stolthet säga att OSB skivorna snart är på plats i alla rum,därefter ska det isoleras i innerväggarna och sedan sättas gips! Efter det väntar spackling och vävsättning och sedan målning,wiiii:) fattar ni vad underbart. Även fast det är MASSOR med andra saker så som elen, fönstersmygar, lister,dörrar mm som ska dit så ser man ändå ett slut på det hela snart! Och inredningstankarna snurrar för fullt, men mycket är nog tack vare min inredningstokiga mamma och syster!

Vad gjorde vi igår då? Hm.. vi tjejer tog oss en shoppingrunda i Vänersborg med mamma, Maria och Hampus! Sedan fick jag hjälp av dem att städa undan lite iu byggröran där uppe, Maria kröpt in i kattvindarna och dammsög...lite klaustrofobiskt kan man säga!

Annars då? Jo tjocka magen växer för fullt. Igår när jag skulle sova va det full rulle där inne. Helt overkligt att det ligger en annan människa inne i mig och växer.. har fortfarande svårt att förstå att det är sant! Att vi ska ha ett till barn. Både längtan och lite förskräckelse... hur ska vi orka! Det är tur att de andra två växer och lär sig så mycket. Bara nu på 4 månader har Tuva blivit duktig på massor med saker och man ser hur hon allt mer blir en stor tjej. Tänkt då till jul när hon hunnit gå 4 månader på nya super pedagogiska dagiset dessutom!! Emma är oxå duktigt, och det är så skoj att höra hennes egna tankar och funderingar om både bebisen och om att få eget rum!
Fogarna gör fortfarande ont, och jag är fortfarande för smal över höfterna för att kunna ha mitt bälte. Det suger... fick erbjudande att köpa en annan sort hos barnmorskan, men 400:- liksom. Känns onödigt då jag vet att jag kan ha mitt egna om bara några veckor! Ska bara tjocka på mig lite till! Nästa vecka blir det jobb igen, spännande.. jag vet inte riktigt hur det ska fungera.Men jag får väl försöka sätta mig så mycket som möjligt och undvika att springa för mycket till lagret!
Blir svårt vid varorna då jag både måste gå mycket och bära! Försöker så mycket som möjligt hemma att få Tuva att förstå att jag inte kan bära omkring på henne längre. Sen har man ju sköna soffan när det blir allt för jobbigt, och kudden mellan knäna när jag sover underlättar oxå!

Oj oj vad mycket babbel det blev idag. Nu ska jag göra frukost... Kram på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Den 22 eller 23 skulle jag kunan vilken dag som. Vilken passar er bäst? Vilken tid är bäst för er?
Jag brukar ta 500kr för en serie med bilder.
Kram Madelene

Marie sa...

Jobbigt att du ska behöva ha ont, men hoppas det blir bättre när du kan ha ditt bälte. Annars då? Allt bra med er? Vore skoj o ta en fika nån dag :) Kram från oss