tisdag 25 augusti 2009

Tisdag... nya äventyr!

Hej Svejs!

Japp en ny dag, nya äventyr. Dagis idag med, fast bara på eftermiddagen 14.30-ca 16! Och då ska hon vara själv så att jag kan åka till MVC och kolla så allt är okej med bebisen och ta massvis med prover!

Igår på dagis gick det bra, Tuva lekte och pysslade medans jag och hennes fröken Lotta satt och gjorde schema och pratade! Sen va vi ute och lekte en stund, och Tuva va jätte duktigt och följde med Lotta medans jag satt på en bänk och iaktog på avståd. Men efter en stund kom Tuva på, men var är mamma..så kom hon springande och ville visa mig lekstugan!
Jag jämför mycket med gamla dagiset och det känns faktiskt väldigt bra hitills...bara igår tog Lotta säkert 20 kort på Tuva som hon ska sätta in i Tuvas bok och på bordet där hon ska sitta och äta.
Schemat blev oxå bra, mån-ons 10.30-16.30. Så det blir jag som lämnar och Marcus som hämtar förutom varannan onsdag då vi hämtar henne 15.00 för att följa med och hämta Emma!

Marcus kommer hem sen vid 12 och äter lunch med oss, sen åker vi med honom till stan och hämtar Andreas bil som vi ska låna då våran fortfarande är på verkstan.

Nä nu ska jag ta en dusch, ha de så gott allihopa!

Inga kommentarer: