fredag 21 augusti 2009

inte jobba mer?!

Hej!

Va på vårdcentralen idag för foglossningen, läkaren tog lite prover och grejer för han trodde att det även kunde vara urinvägsinfektion eftersom jag har ont i njurarna. Men proverna var okej.. så vi ska avvakta ett tag och ta nya! Men hur som helst så ville han sjukskriva mig till den 12 oktober... och sen den 13 oktober börjar min havandeskapspenning. Så det betyder inget mera jobb. Är både nöjd och lite ledsen, va inte riktigt inställd på det.. hade ju sett fram emot att jobba nu när Jennie kommer tillbaks. Och när jag jobbade min sista dag så hade jag ju ingen aning om att det va sista dagen.. men men, så är det! Skönt på sätt och vis för jobbet att veta hur jag ska jobba och så, så man slipper stressen över att få in någon när jag känner att jag har för ont och behöver vara hemma! För ont har jag och bättre lär det inte bli speciellt inte på det jobbet där det bara blir mer och mer att göra.

Men vad ska man göra alla dessa ledig dagar? Ska bli spännande att se.. Inskolning först för Tuvisen sen ska man ju få ihop ett någolunda bra schema oxå för henne,och för mig så att jag kan vila så mycket som möjligt!

När jag kom hem från vårdcentralen tog vi oss en tur till skogen, skulle mysa med lite picknik tänkte vi. Men icke... regnet började vräka ner efter en liten stund så det var bara att vända hem och fika hemma istället!
Nu sover Tuva middag och Emma leker med dockor. Ikväll vid 18 har vi blivit bjudna till syster yster och Hampus på middag! Ska bli gott och trevligt!
Imorgon ska vi ha kalas för Marcus, hoppas på sol och uppehåll så att vi kan sitta ute!

regnet det bara öser ner...

fast Emma va nog ganska nöjd ändå, hittade ju några blåbär att mumsa på i alla fall

1 kommentar:

Caroline sa...

Hej Malin, Förstår att det blir lite antiklimax när man helt plötsligt ska vara ledig så länge :) Hoppas att foglossningen blir bättre snart, eller i alla fall inte värre (Jag fattar ju inte hur sånt där funkar riktigt :)
Kramis