måndag 10 augusti 2009

Ny vecka

Ny vecka och det innebär jobb! Men efter en underbar helg på kusten känns det inte så motigt, nu har vi fått sol och barnen har fått bada:)
Åkte ut i lördags vid 12 tiden, åt lite lunch först innan vi gick ner till havet där alla badade förutom jag och Marcus... han är största badkrukan man kan hitta! Och att jag inte bada är för att jag INTE vill visa mig i bikini med tjocka magen och breda rumpan.. och sen får väl bebisen hjärtsnurp där inne i magen om jag ska bada!
Fiskade krabbor vilket gjorde att alla grabbar blev som barn på nytt! Mysigt hade vi det i alla fall. Sen var det dusch, kubbspel och lite korvgrillning för barnen, sen däckade Tuva.. då va klockan 18.30, Emma höll sig vaken till 19.45 då ville hon gå och lägga sig frivilligt... kan vi få snällare barn?
Jaja, kräftorna och räkorna dukades fram och sen mumsades det.. sååå gott! Satt och tjötade och hade trevligt, och vid 23 va det flesta helt slut så några av oss gick faktiskt och la oss, sov helt uselt för jäklar va varmt det va! Vid 03 fick jag nog,va super kissenödig och törstig och varm! Så efter att ha druckit 1 L vatten så lät vi ytterdörren stå öppen hela natten och då sov vi lite lite bättre.
Söndag morgon, alla va pigga vid 8.00, helt otroligt. Åt frukost sen vid 11 åkte Marcus till Lysekil och lämnade Emma och när han kom tillbaks packade vi in oss i bilen och åkte till Smögen, gick på bryggan och åt sedan en hamburgetallrik till lunch, och en mjukglass till efterätt! Sen bar dem hemåt... slappade hela kvällen. Lånade film av grannarna, "vi hade i alla fall tur med vädret 2" sen kom åskan och vid 22 blev jag jätte trött och gick och la mig!

Och idag är det som sagt jobb!! Marcus tar pappaledigt hela veckan så att han kan ta Tuva. Idag jobbar jag 13.30-19.15... så jag kan ta det lugnt hela förmiddagen:)

Här kommer lite bilder från helgen:

tjejerna badar i havet, men Tuva tyckte inte om att bli blöt

Tuva med mamma på bryggan
Hela gänget fiskar krabbor


Söt Tuva med pappsen

Våra underbara tjejer

Tjockisen...

Mums,alla räkor:)

Trött och tjock Malin

Inga kommentarer: