söndag 1 augusti 2010

hade en riktigt trevlig kväll igår...

I alla fall.. torsdagskvällen blev väldigt trevlig hemma hos Marcus pappa och Helen. Vi åt god mat, grillat trots ÖSREGN!! umgicks med alla Marcus syskon, och med denna gång va ju även Marcus halvbror Wille med hans fru Anne och deras söner Ludvig och Alfred:)
Fick gosa med Ebba oxå, åh lilla goingen. Hon och Hugo hade hur kul som helst.. Hugo pruttade med munnen och Ebba asgarvade.
I fredags jobbade Marcus så jag, Tuva och Hugo va hos mormor och scrappade lite. Sen sov barnen middag.. jätte länge.Gött då kunde jag sitta och slappa framför teven!
På kvällen åt vi räkor och tittade på film! Mumsigt!!

Igår morse åkte jag till Maxi och handlade vid 9 tiden, riktigt skönt, va ju inte en människa där.
Sen hem och grejade lite, gjorde efterätt till kvällens middag. Marcus och pappa snickrade på altanen och Marcus höll på ända tills kvällens gäster kom. Det va min kusin Ulrika och hennes Mikael och deras Emelie och William och så min andra kusin (Ulrikas bror) Mattias och hans Helena och deras barn Fabian och Klara.

Vi åt grillad fläskfile med rotfrukter och tsatziki... och sedan frusen cheesecake till efteätt. Barnen lekte massor, popcorn och salta pinnar överallt!! En riktigt trevlig kväll som jag hoppas att vi snart gör om, konstigt det där att man inte ses oftare när man faktiskt bor bara 10 minuter från varandra. Helena sa att hon aldrig haft chansen att träffa Hugo för det har alltid varit något barn som varit sjuk eller liknande... vi har försökt att få till fikor mm flera gånger men det har alltid varit något!

Idag vaknade vi till regn, men det ser ut som om det ska klarna upp! Hoppas på det för det ska skruvas trall till altanen..
Sen vet jag inte ifall vi kanske ska hämta Emma idag, eller ifall det blir imorgon! Nu blir det frukost i alla fall.. är svin hungrig! Kram

1 kommentar:

Ulrika sa...

Tack för en trevlig kväll
Kram