onsdag 4 augusti 2010

Tredagarsfeber?

Nån som vet nåt om tredagarsfeber... jag tror nämligen att det är just det som lille Hugo åkt på. För febern håller i sig och nu har han fått ljusröda utslag över hela kroppen...

oavsett så gör man ju inget med det utan det försvinner av sig själv. Tyckte i o för sig att Tuva va väldigt hängig och varm igår.. och inatt har hon krånglat lite. Vaknade vid 04.30 och ville leka, men det fick hon inte så då la jag henne i sin egna säng igen men efter en stund kom hon tillbaks och somnade bredvid mig och s0ver än..


Är bara jag och Hugo som är vakna! Han verkar liiite piggare idag och hoppas verkligen att han ska slippa den där dumma febern. Han gjorde inte mycket annat än sova igår.


Igår blev det inte som vi planerat. Vi åkte aldrig till Mellerud som vi tänkte, tar det till helgen istället.. jag ställde jag mig och bakade 3 sortes kakor!
Och sen började jag måla här hemma.. Vi har vitmålade väggar överallt vilket gör att man kan måla över där det blivit skavt och fult.. Men sen började jag lite smått med att måla undersidan av trappan.. den har sedan vi flyttade hit varti lila/blå.. ruggit ful. Men har inte haft ork eller tid att ta tag i det. Men nu har förvandlingen börjat och både trappan och väggarna nera i källaren är vita. Ska måla en gång till idag sen är det klart!!!

Inga kommentarer: