lördag 7 augusti 2010

LÖRDAG

Hallojsan!

Igår eftermiddag åkte vi till Mellerud som sagt! Affe, Ellinor och Ebba fick en picknick korg fylld med godsaker av oss i inflyttningspresent! Blivit riktigt fint hos dom, och Tuva va riktigt lycklig över att "äntligen" få leka hemma hos dom. Lite tacos blev det... mmm.. vi va riktigt hungriga! Våra barn är vädligt olika när det gäller mat och det ska bli spännande att se vad Hugo kommer tycka mest om. Emmas favorit i grönsaksväg är ju tomater, nåt som Tuva i sin tur hatar... Men Tuva älskar fetaost.. vilket Emma avkyr!! Haha... Gurka och majs gillar båda, men ingen tycker om salladen!

Tittade på film hos dom och käkade både chips, ostbågar och godis! Vid 22.30 styrde vi kosan hemåt med 3 riktigt trötta barn. Jag körde hem för Marcus hade druckit öl, ursh o fy vilken jäkla dimma det va... och nåt blixtrade till (tror det va en fartkamera)... och bara för att å blev jag riktigt osäker på hastigheten, höll runt 85-90 km/h på vad jag nu tror va en 90 väg... men har jag osis så va det bara 70 där....

Natten va jobbig. Hugo gnällde och åt 3 ggr??!?! Fyy... Tuva vaknade och va ledsen och jag bara vred och vände på mig:(

Lördag idag, och vad händer tro? Mackan väntar på min pappa.. dom skulle in till stan och plocka ner några garageportar som pappa skulle ha. Sen ska det nog byggas på altanen. Eller rättare sagt laga det som va dåligt där den gamla trappan satt. Ska lyssna på sommarpratarna idag oxå, 13.00 är det Peter Andersson... ni vet han som bla spelar Leo Gaut i Johan Falk filmerna... och så är han ju med i Män som hatar kvinnor! Tycker att han är ruggit läskig i sina roller men som privatperson är han riktigt trevlig Han har handlat av mig på BR flertalet gånger, och senast för 2 veckor sedan såg jag honom på Butlers uteservering!
Kanske ska baka lite... haha, har ju inte gjort det sen i tisdags.. abstinensen gör sig påmind! Stilla mitt sockerbehov, SNÄLLA!

2 kommentarer:

Jessica Håkansson sa...

Verkligen jättefin blogg Malin =) Hoppas han kryar på sig den lille Hugo =) kram

Ulrika sa...

Stackars Hugo hoppas att han blir bättre nu. Bloggen har verkligen blivit jätte fin =) Kram