måndag 16 augusti 2010

Nu är det vardag och jag har faktiskt ångest!

Ja det är sant! Semestern är slut för i år, nu är vi tillbaks i vardagen igen... jag vet att jag har 6 månader kvar på föräldraledigheten, men ändå känns det väldigt olustigt!
Marcus börjar på nya jobbet idag... herregud, hur ska det gå? Han har inte jobbat heltid på dom 7åren vi kännt varandra... fast jag tror i och för sig att det är väldigt bra för honom. Sen är han ju på ett och samma ställe så det blir lite lugnare och man vet vart man har honom. Frågan är bara hur han ska lägga upp arbetsdagarna. Han arbetar ju 40tim/vecka... men eftersom Tuvas dagis har krånglat till tiderna så vet vi inte riktigt hur hon ska gå. Idag fick hon gå som det är tänkt, 7.30-11.15 mån-tors... ursh, vill egentligen inte alls ha det så! Men men... alternativet är att ha henne hemma till februari och det är inte så lockande. Igår ville hon absolut INTE åka till dagis idag... hon va jätte ledsen. Men det gick faktiskt riktigt bra nu:)

Hon va nog väldigt känslig igår, för det va faktiskt första gången någonsin hon grät efter att Emma åkt till sin mamma. Min stackars lilla älskling saknar sin storasyster massor. Fan att dom inte får träffas oftare!

Är det höst nu? Ja på vädret verkar det lite så.. blåser massor, men än så länge inget regn! Vet ni vad? Jag har snart varit hemma i 1 år.. 21 augusti förra året blev jag sjukskriven (sen gick jag på havandeskapspenning och sen föddes ju Hugge)
Fattar inte vart tiden tagit vägen? Fast förvånad blir man inte längre... allt går så jäkla fort hela tiden. Hugo blev 8 månader igår, gaaahh.. min lille bebis är ingen bebis längre. Snart har vi ju fasiken 1 års kalas för honom!
Vet hur jag njöt förra hösten av vattengympan tillsammans med Maria och Marina, ja nu sitter vi här ett år senare.. och inte fasiken trodde vi att livet skulle se ut såhär! Är ni sugna på en liten till nu kanske? Haha... nä inte jag. Jag njuter av dom jag har och även vänners små som kommit eller kommer ploppa ut här framöver!


Ja hösten 2010, vad har vi får mål vad har vi för planer?

Jag vill:
  • bli färdig med våran altan så vi bara kan njuta av den nästa år när våren kommer
  • njuta av sista halvåret hemma med min plutt Hugo, se hur han utvecklas och bli en helt underbar liten grabb
  • åka på spa med min älskling och bara vila upp oss
  • börja träna och få bort några extra kilon
  • ha massor med kalas för alla familjemedlemmar som fyller år under hösten

Nå vad har vi gjort dom senaste dagarna då? Jo i lördags hjälpte Marcus Erik med taket på garaget. Jag bakade 2 goda kakor och åkte dit med lite fika:)
Sen hem och tvätta och greja... Mia och Hampe kom förbi. Vi åt lite mat grillat flintastek med pomfrittes, vitlöksbröd mm.
Efter maten tog vi oss en tur till skogen och plockade blåbär, men det fanns inte så jätte mycket...
Vid 19 åkte jag ut till Vänersnäs till Camillas stuga där hon hade fest för hon fyllde år! Satt ute vid elden och tjötade hela kvällen.. va dock en nykter kväll för mig eftersom jag även körde hem.

Igår va vi i Brålanda hos Martin och Linda och fikade med Cattis, Henke, Affe, Ellinor och Ebba!
Sen skynda hem för Emmas mamma skulle hämta henne kl 15... sen slappade vi resten av eftermiddagen. Jag somnade på soffan medan Tuva tittade på pippi.

Idag ska vi till Överby en sväng.. ja efter vi hämtar Tuva vid 11.15. Ska kolla på lite födelsedagspresenter till Mackan som fyller år på fredag sen behöver jag lite nytt smink..

Kram Kram ha en bra dag!!

Inga kommentarer: