fredag 6 augusti 2010

Rengväder och The Baseballs...

Tjenixen!
Hur är det med er i regnet? Ursh o fy vilket trååååkigt väder. Blir ju ingenting gjort. Man blir bara så seg och trött. Tjejerna tittar på film och jag bloggar, Hugo sover lite..

Nå vad har vi gjort dom senaste dagarna? I onsdags målade jag ju trappan på morgonen.. sen en liten fika på altanen med lite av dom kakorna jag bakat dagen innan!



Mmm.. smarrigt värre.. Sen va Hugo ganska hängig så jag satte mig med honom så han fick sova. Kollade runt lite på sjukvårdsrådgivningens hemsida och läste lite om tredagars feber mm.. men tyckte faktiskt inte att det stämde in på hur Hugo va. För vid tredagarsfeber får man först feber sen när den avtar kommer prickarna, men i Hugos fall kom ju prickarna och feber i princip samtidigt. Efter ett samtal till 1177 kom vi fram till att jag skulle åka till akuten med Hugo vid 17 tiden och det gjorde jag. Fy fasiken... fattar inte varför man får en tid kl 17 när det ändå tar 1 timme och 15 minuter innan man får någon hjälp.. suck
kollade tempen, men just då va han feberfri för att jag gett han ipren innan vi åkte hemifrån. Kollade öron, hals mm och tog ett CRP prov.. sen ville dom ha ett urinprov men det va inte det lättaste. Och vid 19.45 sa jag själv ifrån att det här inte skulle funka så vi åkte hem istället utan att ha blivit så mycket klokare.
på natten hade han jätte hög feber och va jätte ledsen, svårt att få honom att sova men tillslut gick det bra..
Igår handlade jag, Tuva och Emma på förmiddagen sen va dom hos mormor hela eftermiddagen och lekte. Vid 17 lämnade jag även upp Hugo för sen kom Ullis och Erik och hämtade oss så åkte vi till Annica och Jonas och käkade pizza tillsammans med Elin och Daniel. Det va värsta åskovädret... herrejäklar va det regnade och åskade. Tillslut klarnade det upp och när vi åkte ner till Sanden i Vbg va det faktiskt riktigt skönt ute. Lyssnade på The Baseballs som spelade på Vänersborgsfestivalen! Riktigt roligt:)


Vi va hemma klockan 23.45 inatt, och då skickade vi hem min mamma som sovit på soffan!
Nu idag har vi knappt gjort nåt.. städat lite på barnens rum.. Ikväll åker vi till Mellerud och hälsar på Ebba, Ellinor och Affe. Hade tänkt o göra det imorgon, men då ska det kanske bli lite sol och då får vi passa på att greja här hemma istället!

Hugo killen verkar må liiiite bättre idag, feberfri i morse så man kan ju alltid hålla tummarna. Prickarna är kvar dock! Han sover nu sen när han vaknar ska han få lite mat och sen ska jag ta tempen igen..
Ha det gott

Inga kommentarer: