onsdag 18 augusti 2010

Onsdag och ledig dag....


God morgon, varför är det alltid så undrar jag? Dom mornarna man ska iväg så sover barnen så gott så gott när väckarklockan ringer. Men när man är ledig och själv vill kunna sova vidare ja då är dom uppe med tuppen. Idag är en sån dag.. och jag är trött, riktigt trött. Natten har varit sådär. Hugo har krånglat :(
Ja ledig från dagis är Tuva idag, men både torsdag och fredag går hon. Sen är veckan slut, va fasiken den började nyss juh!
I måndags hämtade jag Tuva vid 11.15 på dagis, sen åkte jag, hon, Hugo och Ullis till Överby och fikade och kikade i affärer. Fick köpt lite kläder till både mig och barnen.
Sen hem och så va det fisketävling för Skridskoklubben, jag stannade dock hos mamma med Hugo medan Marcus och Tuva va nere vid älven med bla. Maria, Hampus, Putte o Melker.
Igår hämtade jag Tuva på dagis 11.15 igen och denna gången blev de en shoppingtur till Vänersborg med min mamma. Fikade på Nordfeldts och gick runt i affärerna:) Sen hem och slappa, laga middag och när Marcus kom hem från jobbet åkte jag till Ullis på tjejfika med Annica! Jätte mysigt, nåt vi borde göra oftare:)
Idag vet jag inte riktigt vad vi har för planer... beror på vädret. Om det INTE blåser och regnar hade jag tänkt att greja lite ut. Plocka i ordning alla uteleksaker som inte leks med och så... de börjar ju gå mot hösten så frågan är hur många mer soldagar vi får..
Marcus ska till Annica och Jonas i eftermiddag och hjälpa dom med dörrar till deras källare, jag får se om jag kanske åker dit och säger hej en sväng...

Inga kommentarer: