lördag 7 augusti 2010

öroninflammation...

Åh va jag blir glad varenda gång jag går in på bloggen... den är så fin! Hoppas att ni oxå tycker det:)
Jo... Hugo blev lite sämre idag. Tog tempen som visade 38,9 så då fick jag nog och ringde åter till sjukvårdsrådgivningen som bokade en tid till mig på akuten. Denna gången hade jag ställt in mig på att det skulle ta måååååååååånga timmar. Men döm om min förvåning så tog det allt som allt 1,5 timme!
Läkaren såg att Hugo mådde dåligt, han låg i o för sig och sov men han gnydde och va jätte orolig. Han lyssnade på lungorna och han va snabbandad. Sen tittade han i öronen och såg att han hade fått öroninflammation... och mitt i allt kissade han, men vi hann inte dit med muggen fast läkaren testade ändå att ta en sticka ifrån det som hamnade på golvet och det va negativt! Men det blir i alla fall en kur med penicillin i 5 dagar för öronen. Så nu hoppas vi att han piggnar på sig och blir sig själv igen.

Åkte upp till Ullis o Erik när vi kom hem för Marcus och barnen hade promenerat dit. Ullis va inte hemma men kom efter en stund. Sen åkte jag hem för att få Hugo att sova lite i lugn och ro. Nu ikväll har vi ätit kinamat hos mamma och pappa. Barnen va jätte trötta och sover nu gott i sina sängar! Hoppas på att natten blir bättre för Hugo. han ska få lite ipren vid 23 om jag är vaken då...

Åh fasiken jag är riktigt sugen på godis.. ska gå o rota lite i skafferiet och se ifall jag hittar nåt göttigt!

Inga kommentarer: