söndag 8 augusti 2010

sugen på IKEA...


Ja har ni sett vad som finns på IKEA...ja ni läste faktiskt rätt. Tygleksaker går vanligen bara att köpa i dyra leksaksaffärer men nu har IKEA fått in detta i sitt sortiment! Måste bara ha till barnen... :)
Blir troligtvis en tur dit på torsdag med min mamma och barnen och Hugo blivit frisk! Behöver lite små saker ska nämligen möblera om här hemma framöver. Hugo och Emma ska flyttas runt lite... Som det ser ut nu ska Emma flytta till gästrummet, gästrummets saker får bli i den hörnan i vårt sovrum där vi haft Hugos saker och Hugo får bo i Emmas rum. Lite väggar ska dock målas, en dörr ska in i Emmas "nya" rum och så... Men tror och hoppas på att det blir bra. Anledningen till att vi gör så är att Emma bara kommer sova hos oss 4-5 nätter i månaden framöver när hon börjar förskolan hos sin mamma. Och Hugo behöver ett eget rum med sina saker och så tror vi att han kanske sover bättre i eget rum... Emma är ju storatjejen och klarar ju sig på nätterna därför blir det hon som får flytta ner. Tanken va att vi hade tänkt o göra ett rum till Hugge i det blivande badrummet (som vi ändå inte hade tänkt att bygga på flera år) Men då altanen och allt annat i höst kommer ta vår tid blir det såhär istället.
Söndag va det ja.. här hemma har det inte gjorts så super mkt. Har tappat all min energi. Varje kväll innan jag ska sova ligger jag och tänker och planerar för allt jag ska greja med. Men när dagen kommer finns som sagt inte energin där och det blir inget gjort. Jo klippt gräset gjorde jag, puh va svettigt och tungt! Längesen vi klippte så det va lååångt! Men nu är det gjort, och det blir ju så fint!
Putte, Liza, Melker, Mia och Hampus va hos min mamma så vi va där och fikade lite. Tjejerna fick sova tidigt idag. Tuva får inte sova middag längre så hon är helt slut efter att vi ätit mat, men nope.. inget sova förrän det är kväll! Och ikväll blev det sovdags redan 18.45! Men helt klart välbehövligt! Hugo somnade för en liten stund sen bara... han fick lite gröt och sedan penicillin och sen har det varit full rulle på honom! jag ska oxå sova snart, antar att Hugge ska krångla inatt med så det gäller att passa på. Vad händer imorgon tro? Har faktiskt inget inplanerat... men nåt blir det ju alltid! Ska faktiskt aktivera tjejerna imorgon, tror att dom börjat tröttna på att bara vara hemma... även fast det är precis vad som behövs för att Marcus ska kunna bygga klart på altanen!

Inga kommentarer: