lördag 21 augusti 2010

Trevlig kväll igår..

God morgon..
Igår åkte Tuva till dagis på morgonen... Jag och mamma passade på att handla mat och så innan vi hämtade henne igen. Blev några födelsedagspresenter till Marcus och min mamma köpte även en 3 års present till Tuvisen.
Hämtade Tuva sen åkte vi hem och började göra tårta... ja det tog sin lilla tid. Lovar att ni ska få receptet i ett annat inlägg.
Lagade mat oxå, räkpaj och kycklingpaj... så vid 18.30 hade vi lite födelsedagsmiddag här hemma. Min mamma och pappa kom hit oxå! Som Tuva längtat och tjatat om detta kalas. Fast hon har blandat ihop det med sitt eget och funderade på varför hon inte skulle vara utklädd till pippi och varför pappa inte fick nån pippitårta. Haha!!
Här är den smarriga tårtan som fick mycket beröm...
Marcus öppnade sina presenter. Av mina föräldrar fick han 2 coola ljusfacklor och en mixerstav som man även kan använda i en blender och med ballongvisp på:)
Av mig och barnen fick han en trimmer till håret, en grillbok av Per Morberg och en natt på SPA i höst.. har kollat runt lite och det lutar åt VANN, Lundsbrunn eller Asia SPA!

Hugo är sjuk igen:( natten har varit hemsk.... tror att han åkt på öroninflammation igen...
Han har varit grinig några nätter, men inatt va det värre än någonsin. Stackarn bara gråter och gråter helt förtvivlat. Tillslut somnade han sittandes lutande mot mig. Vi åker till doktorn sen för såhär kan vi inte ha det.. Hoppas på att det blir bättre väder sen, för fy vad mörkt och trist det är ute. Marcus hade ju planer på att bygga en trappa i helgen med hjälp av min morbror men vi får se hur det blir...


tårtan..
paketen

Tuva hjälper pappa att öppna paket
en hockeyklubba eller vad kan det vara?

Hugge högg in på dom starkare grejerna

Inga kommentarer: