måndag 23 augusti 2010

Måndag igen..

Ja veckorna rusar fram.... helgen har gått så himla snabbt och ändå har vi inte gjort så värst mycket.
I lördags förmiddag blev det ju en tur till akuten med Hugo, och ja det va öroninflammation igen. Men fick en annan penicillin sort denna gången, amimox... mycket lättare att få i han och han har verkligen piggnat på sig snabbt! Så nu hoppas vi att han slipper eländet. När vi kom hem från NÄL sov Hugo och Tuva hade åkt med mormor och morfar till Hönö så då passade jag på att baka lite.. det blev en budapest rulle! Mmmm...
På kvällen kom Ullis och Erik hit på lite middag, sommarkyckling med potatis och självklart budapestrullen till efterätt. Tittade även på film " I love you Philip Morris" väldigt speciell film...

Igår söndag bakade jag igen, haha 3 dagar i rad nu.. denna gången blev det macroner... nä inte makaroner utan macroner.. en italiensk marängkaka med smörkräm emellan. Resultatet blev helt klat godkänt men ska bara finslipa tekniken lite inför Tuvisens 3 års kalas då jag hade tänkt att bjuda på såna...
Min morbor Mikael va här och gav Marcus lite råd och tips om trappan. Tuva åkte med Mia till IKEA och jag scrappade lite på eftermiddagen, riktigt roligt när man väl kommer igång och faktiskt har lite inspiration!

Idag ska vi få besök av Hugos kompisar Elin och Oskar.. och deras trevliga mammor förstås:) Maria och Marina!

KRAM KRAM

Inga kommentarer: