onsdag 25 augusti 2010

Taco onsdag...

Tjolahopp!
Allt bra med er? Ni är väldigt tysta... inte en enda kommentar på flera dagar nu:(

Med oss är det okej i alla fall. Hugos öron börjar bli bättre.. fast han är fortfarande lite kinkig. Han blir jätte ledsen när jag lämnar honom ensam. Det räcker med att jag går på toaletten så bryter han ihop. Igår höll jag på att bli tokig när Tuva och Hugo grinade om vart annat. Båda ville att jag skulle bära runt dom, och så fort jag satte den ena på golvet och tog upp den andra blev det gråt och skrik!

Här kommer lite bilder från i lördags bland annat när Ullis och Erik va här och käkade mat...

Budapestrullen
Hugo, Ullis och Erik:)
I söndags badade Hugo i köket... fasiken va blött det blev överallt efter att han skvätte så mycket!
Mina små älsklingar duschade häromkvällen

I måndags fick vi fikabesök av Maria, Elin, Marina, Albin och Oskar. Vi fikade och lekte.. fullt hus:)
Elin
Oskar
Försökte oss på att fotografera barnen, men dom ville inte sitta stilla... haha

Igår, tisdag lämnade jag Tuva på dagis 8.30 sen ner till stan där jag mötte upp Ulrika, Emelie, William och sedan Jennie och Camilla. Blev en fika på Gillet där dom även har lekrum på övervåningen. Väldigt uppskattat av barnen!
Hämtade Tuva 11.30 sen hem till Ulrika, Emelie och William för dom hade lovat att passa Tuva och Hugo medan jag gick till läkaren.

Har haft ruggit ont i handleden den senaste veckan, och hade tur och fick en läkartid. Läkaren kollade lite, läste mina journaler och skrev ut en kur med diklofenak som jag ska äta i 3 veckor, han hoppades på att det "bara" va en inflammation denna gången. Skulle det inte bli bättre så skulle gå tillbaks till läkaren och be dom boka en magnetröntgen på nacken och armen och se vad som är fel. För er som inte hänger med så har jag haft problem med vänster handled sedan 2006. Har gått på sjukgymnastik, akupunktur och käkat massor med värktabletter. I januari 2008 opererades jag för karpaltunnel syndrom. Och har sedan den varit i princip helt fri från smärta. Med undantag från några få ggr när jag varit förkyld.

Men så har smärtan kommit tillbaks i den kraft att det varit svårt att sova för att jag haft så ont. Finmotoriken har försämrats och det är svårt att knyta saker, öppna burkar mm... och efter söndagens scrapping så hade jag sjuuuukt ont!! ajaj...

Ja nu får vi hoppas att tabletterna hjälper, 3 ggr om dagen i 3 veckor!

Idag va Tuva på dagis igen, åkte upp och lämnade henne vid 8.30 sen hem och slappade i soffan. Tittade på SATC 2 medan Hugo sov gott i min famn tills det va dags att hämta upp henne igen vid 11.30...

Åkte och handlade lite mat, Tuva fick bestämma middag så det blev tacos! Mmm...
Nu sover dom för kvällen (hoppas jag) imorgon är det dagis för tuva. Vad jag och Hugo ska göra vet jag faktiskt inte... hoppas att jag piggnar på mig, känner mig frusen, har ont i huvudet och är riktigt trött. Men tror att sömnbristen de senaste veckorna gör sig påtaglig nu... i morse va båda barnen vakna innan kl 06... puh!! :(

1 kommentar:

Maria sa...

Så fina bilder på de små :) Riktigt trevligt var de! Ses på tisdag em om de stämmer för alla :)