tisdag 6 april 2010

VACCINATION

Japp, i morse åkte jag, Tuva och Hugo iväg till BVC för att Hugo skulle få sin 3 månaders vaccination 1 månad föresent... ja han blir ju 4 månader nästa vecka. Men det blir ju så när man är hostig o krasslig. Men idag va han frisk och fick 2 sprutor i vardera lår.. samtidigt... Ajaj, stackare vad de mörbultade honom. Och ledsen blev han i typ 5 sekunder sen gick det över.

Efter det åkte vi hem till Susanne, Minna och deras nyfödda lilla "Moa" som hon har som test namn just nu... haha, inte lätt att bestämma.
Vi åt lunch och fikade och barnen lekte. Fast de har allt lite svårt för att komma överens Tuva o Minna. Inte lätt med två stycken 2 ½ åringar.. När vi kom hem tog jag tag i att städa badrummet. Köpte ny matta och handdukar igår. Va lite sugen på turkost... hade ju mossgrönt innan. Fast jag är ändå inte nöjd med badrummet.. vi ska köpa ett nytt handfat. Vill ha ett som heter FREDEN/HÖLLVIKEN (bild finns nedanför) på IKEA.. får se när vi får tummen ur att köpa det. Hittade ett på blocket som fanns i Åmål, men vem orkar åka dit?
Denna fina tvättmedelsburk fick jag av Putte, Liza o Melle i födelsedagspresent...


och även denna flaska fick jag av Putte, Liza o Melle... och hjärtfatet fick jag av Mia o Hampe...
Mina barn har sjukt mycket leksaker, ja jag vet. Men det blir ju lätt så när man har en mamma som jobbar i leksaksaffär vanligtvis. Igår va vi inne i butiken... och titta vad jag hittade..
SYLVANIAN FAMILIES.. något jag själv lekte med när jag va liten. Ska upp till mamma någon dag och rota på vinden efter mitt hus och mina små djur.
Så igår shoppade jag en ekorrefamilj och ett konditori. Men ifall barnen får leka med dem, hm.. ja det är frågan?!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint det blev i badrummet. Det hade varit mysigt med en liten hissgardin också.
Åhh vad sugen jag blir på att leka med dig nu. Jag vill också ha de söta nallarna men jag tror inte jag kan lura på Hampus dessa.

Kram Maria

Malin Iveström sa...

Ja en hissgardin hade faktiskt varit jätte fint juh... bra idé!!

Du får gärna komma hit o leka när lusten faller på:)

Kram på dig syster