söndag 25 april 2010

MARCUS

Idag har Marcus namnsdag. Vi brukar faktiskt inte fira hans namnsdag... men idag ska vi göra det. Så jag frågade honom vilken som är hans favvokaka.. och det va Toscakaka. Så det ska jag baka idag minsann:)

Blir nog det jag hinner med denna förmiddagen, plus äta lite lunch innan det är dags att lämna Hugo hos Liza och Melker och sen åka och göra det där roliga med Emma och Tuva!!

Tänkte berätta om alla dessa katter som vi passar just nu. Ullis och Erik är i Göteborg och bor på hotell och grejer så vi passar deras hus och deras katt Iza. Så igår va jag hos henne på morgonen och på kvällen... Vilken hårboll hon är, ett stort fluff men väldigt fin! Och till o med lite social när jag kom för att mata henne.

Sen kom Mia och Hampus ut med Teddy igår för de åker till Polen med mamma och pappa idag och kommer inte hem förrän på tisdag. Så Teddy får bo hos oss. Och igår på eftermiddagen gick det bra, hon gick runt och kikade och skötte sig jätte bra men på kvällen va hon helt jäkla knäpp. Vi grillade ju, så då rymde hon ut och lekte med Felix. Men fick in henne tillslut. Då tog hon en vända i alla fönster och rev ner Emmas krukor, sen har hon nog hoppat på alla hyllor, skåp och bord jag har. Klöser på min soffa :( Och när Hugo somnat i sin vagn fick hon för sig att hoppa i vagnen och lägga sig där, och när Marcus gick dit för att ta bort henne satte hon sig fast med klorna i killen så han blev ledsen. Grrr... dumma katt. Så inatt fick hon sova i badrummet.. och efter att vi släppt ut henne från badrummet imorse tog det ca 5 minuter sen hade hon hittat hålet i hallen som går ner till källaren där det är lite sågspån.. så då va det helt plötsligt sågspån överallt! Herregud hur ska vi stå ut med detta kattkräk! Våra egna slänger vi ju ut när de blir för jobbiga, men Teddy är ju en innekatt så hon blir väl förvildad om hon ska vara ute i 3 dagar och sen komma in igen.

Natten som va så sov jag och Hugo i sovrummet uppe, fast Hugo sov i vagnen... och inatt bökade han lite mer än vad han gjort när vi sovit i gästrummet. Va dock väldigt varmt i rummet men vi sov med balkongdörren på glänt.
Annars har vi kommit ett steg i rätt riktning i alla fall, han äter inte lika ofta på nätterna så det är ju bra... och det är för att vi inte ger honom mat varenda gång han skriker utan vi vaggar honom i vagnen.

Nu ska vi äta lite frukost, om det nu går... munnen gör mer ont än innan. Så det blir till o äta sen ta lite xylocain gel (som man ska ha i munnen) och bedöva en stund. Men imorgon blir det nog jag som får åka till tandläkaren och se ifall jag kan få nåt som gör att såren läker, och så vill jag veta vad det är som gör att jag fått dem. Marcus tror att det är en visdomstand som ligger och skaver, fast den har ju inte kommit upp än.. så det är ju konstigt att jag får sår i hela munnen..
jaja, ha en bra dag allihopa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh vad mysigt med alla katter. Teddy verkar vara en liten goding. Henne skulle man vilja ha. Pöss syster