torsdag 15 april 2010

HUGO 4 MÅNADER


GOD MORGON!!
Idag blir denna super söta pöjken 4 månader! Herregud vad tiden går fort. Han är verkligen hur go som helst nu för tiden... lite högljudd och ett jäkla temprament men ändå ur gosig. Ligger inte still en sekund utan vänder honom så fort man lägger ner honom på rygg. Inte det lättaste igår på babymassagen att massera en rullande kille. Så tillslut fick han nog och blev jätte arg så då fick han sitta i mitt knä en stund och masseras.
Fikan igår hos min kusin Linda va jätte mysig! Blir alldeles för sällan som vi träffas allihopa.

Hugo sov ganska bra inatt... vi gav honom gröt igår kväll och sedan en flaska med ersättning vid 22.15, så sov han i alla fall till 01.15:) men sen gnydde han igen och va hungrig vid 03.15 så då fick han lite mat till men sen sov han ända till 06.30!!

Pratade med BVC igår om att vi inte kan ha det såhär med maten på natten, varken vi eller Hugo orkar ju ha det så här i längden. Men då han är för liten för välling ska vi nu introducera gröt ganska fort och då kanske utesluta kvällsflaskan med ersättning till en skål med gröt. Och sen även börja ge han ett mål med mat, tex. potatispure eller liknande varje dag och se ifall han håller sig mättare då oxå. Men det värsta är ju att han får rysningar i hela kroppen när man matar honom med gröt o liknande. Lite gott är det men väldigt läskigt att svälja tycker han! Haha

Och min lilla kråka Tuvisen, hon är oxå helt underbar.. Det mesta funkar bra med henne just nu faktiskt. Hon somnar gott på kvällen och sover hela nätterna i sin egna säng! Hon äter någolunda, fast det är ju olika från dag till dag.
Men sen har hon ju blivit så lillgammal, haha! Man får ju försöka hålla sig för skratt flera gånger om dagen när hon säger nåt.
Häromdagen när vi tittade på tv va det nyheterna och då frågade hon mig "mamma, du sa att jag inte fick vara påskärring mer men varför är dom det på tv"?? grejen va den att det va ett par muslimska kvinnor i slöja på tv. haha!!
Vad ska vi hitta på idag tro? Hm.... ja min mamma är på föreläsning hela dagen så henne kan vi inte umgås med. Marcus jobbar ju som sagt. Ja vi får väl tvätta greja hemma som vi brukar. Kanske ut o leka i sandlådan en stund oxå.
Har bara den lilla bilen oxå så jag kan inte åka iväg för jag får inte plats med Hugos vagn där i....

Ha det gott så hörs vi! Ska lägga ut mina topp 5 recept sen!
Och föresten, ni 3 som kommenterade igår, tack!! Ni gjorde mig sååå glad:)

Inga kommentarer: