söndag 4 april 2010

påsk helgen är snart slut...

God kväll!

Ja imorgon är det annandagpåsk och denna påsken går mot sitt slut. Men det har varit väldigt mysigt:) Träffat familjen och ätit god mat. Varit ute i solen och bara njutit!

Igår (påskafton) så hade vi middag på min mamma o pappas altan. Vi hade knytis så det fanns gott om god mat. Det va jag, Marcus och våra barn, min mamma och pappa, min syster Mia och Hampus, min bror Putte, Liza och Melker, Marcus systrar Cattis och Lotta, och hans bröder Ante, Martin ( och hans vovve Malte) och Affe Ellinor och Ebba, Lotta, och Marcus pappa Willy och hans sambo Helen. Fullt hus!
Vi åt som sagt påskmat, med god efterätt... sen hade vi påsk quiz och lite musiktävlingar!
En väldigt trevlig kväll med väldigt trötta barn i slutet. Och påskpresenter fick dom. Godis, fina tröjor, muffins formar och hårspännen. Även jag fick presenter... fina tulpaner och ett presentkort på Nordastan i Gbg!!
Marcus syster Cattis stannade och sov över så imorse åt vi god frukost tillsammans med nybakade scones som min underbara sambo bakat! Sen va det lek och bad som stod på schemat och även en liten fika innan Marcus körde hem Cattis till Gbg. Han fick med sig en super fin tv bänk oxå som vi ska ha på övervåningen!!

Medans Marcus va i Gbg lekte tjejerna i lekstugan på berget, Hugo sov i vagnen och jag grejade lite ute.. krattade och rensade bort massa skräp... det som göms i snö kommer upp i tö, så sant så sant!!
Åt lunch och sen sov Tuva o Hugo middag. Då passade jag och Marcus på att slappa i soffan och tittade på film. Sen va vi uppe en sväng hos mamma och pappa och sa hej till min morbror som va där och hälsade på!

Nu ikväll blir det oxå en slapparkväll... titta på 3:e delen av Millenium som vi missade igår.Marcus fick sticka iväg och handla...såg att Hugos mat va slut.

Ha det gott allihopa!!
påskkärring....
eller påskhare?

Mina goa påskkärringar

sååå söta ju

söta lilla Ebba i fin vårklänning

den smarriga vitchokladpajen jag gjorde:) recept kommer i veckan...

Inga kommentarer: