onsdag 14 april 2010

Idag blir det babymassage!

GOD MORGON!
Gick upp för en halvtimme sedan. Hugo har sovit någolunda inatt, åt 3 ggr... och det är bra för att vara honom. Haha.. Han sov ju hos min mamma o pappa igår natt, och jag trodde nog att de skulle bli tokiga på honom för han hade ätit kl 23, 01, 03, 05 och sen runt 07.30... haha!!
Va uppe vid 5 i går morse, puh det va tidigt! Men skulle ju möta Jennie o hennes mamma i Båberg vid 6 tiden så det va bara att kliva upp! Handlade en hel del på Ullared. Kläder till oss allihopa, och det bästa av allt som Tuva tyckte i alla fall... Lottas Bamsen som ni ser här ovanför! "åh min bamsen, sa hon och kramade den hårt"... precis som Lotta på Bråkmakargatan.
Va ju hemma lite efter 14 igen vilket va väldigt skönt! Så då packade jag upp alla påsar, klippte bort prislappar mm.
Sen när Marcus o Tuva kom hem gick vi på en promenix och tittde på grannens nya grisar.. eller ja, Tuva cyklade!! Hon tyckte att det va jätte roligt att cykla, men grisarna va bara smutsiga tyckte hon.
Idag är Tuva ledig från dagis eftersom hon gick så länge igår. Får ju bara ha henne där 15 timmar i veckan. Men det är skönt att de är så flexibla så man kan ändra hennes tider om det behövs.
Så hon ska vara hos mormor en stund och leka i lekstugan medan jag och Hugo åket på babymassage på Familjecentrum. Sen ska vi hämta upp min moster Marie och åka hem en stund. Och sen vid 17 ska vi hem till min kusin Linda (Maries dotter) på fika. Min mamma, syster o Hampus ska oxå dit.

Har tappat blogginspirationen igen som ni kanske märkt. Det blir allt glesare mellan inläggen. Men läsarantalet har oxå minskat och ni kommenterar ju aldrig längre... trååååk... Ska vi göra en ändrig på detta allihopa? Jag bloggar oftare, och ni kommenterar mera.
Nåt speciellt ni vill att jag ska skriva om kanske? tex... mer om min vardag, mer recept, mer inredning?

3 kommentarer:

Anonym sa...

vill också till ullared!! nu blir våra små 4 mån! d går så fort! och jag tycker d är jättekul att läsa din blogg, varje dag! hoppas allt är bra med er!

Kramar Marita och Charlie

Jessica Håkansson sa...

Mer recept är inte fel o få lite tips på vad man kan baka o laga...känns som man gör samma sak hela tiden :( kraam

Malin sa...

Läste ett av dina gamla inlägg igår o såg att du funderade på att sluta blogga...NEJ! Du får inte sluta..
Jag är från början från Trollhättan o hittade till din sida via familjeliv. Har barn som ärr nästan lika stora som dina, en pojke på två år o en flicka på två månader.. Jag tycker att det är himla roligt att läsa om er vardag, recept o nattskrik ;) Det stämmer ju så bra med mitt liv! Så nej, du får inte sluta blogga!