onsdag 21 april 2010

Idag är vi trötta!

Ja du, ursh o fy... varför vill inte denna söta grabben sova på nätterna? Kan någon förklara det för mig?!
Han åt vid kl 21, sen va han jätte arg och hungrig vid 23.45, vaknade igen vid 02 och åt lite, sen efter det så va han vaken 2-3 ggr per timme och gnydde och knorrade. Så det blev till att försöka med nappen, vända på honom, vyssa honom och lite mer mat.. men så höll han på till 04.30 då fick han en ny blöja och så flyttade jag över honom till våran säng. Då somnade han lite bättre. Men vid 05.30 kom Tuva in till oss och hon ville ju inte ligga stilla o sova. Så Marcus gav upp lite innan sex och tog med sig barnen ner så jag fick slumra lite till 06.40:) Sen va det bara att gå upp och fixa Tuva som skulle till dagis nu på morgonen. Hugo lekte lite i sin gåstol och vid 7.45 blev han trött igen och fick lite mat sen stensomnade han i sin vagn. TYPISKT! Nu sover han jätte gott. Men jag är inte alls sugen på att lägga mig nu, det är ljust ute och solen skiner och jag är jätte hungrig.

Babymassage idag, har inte bestämt ifall vi ska gå idag eller inte. Känner mig som sagt riktigt trött och sliten... kanske ska vara hemma och vila istället och bara åka upp till stan då vid 14.45 och hämta Tuva Luva.

Någon som har tips på hur man får sina bebisar att sova på nätterna föresten? Har fått tipset att köra "Anna Wahlgren metoden" men läste om den på hennes hemsida, och NEJ jag tyckte inte om henne innan och gör det inte nu heller... okej hennes mteod kanske man kan använda sig av på ett litet monster men Hugo är ju väldigt go och snäll även fast han inte vill sova.
Men tipsa mer än gärna!!!!

Ha det så gott, kram kram

Inga kommentarer: