torsdag 8 april 2010

TORSDAG KVÄLL...

Hej hopp!
Nu börjar jag bli trött. Efter en förjävlig natt rent ut sagt... Så är jag förvånad över att jag inte varit mer trött under dagen. Men nu börjar jag känna mig trött i hela kroppen.
Fick somnat där lite efter kl 06 i morse.. och typ 20 minuter efter att jag somnat kom Tuva intassandes till mig. Gosade lite och klappade mig på ryggen... efter en stund fick jag nog och sa till henne att gå o leka på sitt rum istället. Och det gjorde hon. Så jag fick sova i sisådär 30 minuter till.. sen vaknade vi av 2 hoppandes och skrikandes tjejer som höll igång. Ursh o fy vilket uppvaknande.

Frukost blev det i alla fall, och sen åkte vi till Willys och STORHANDLADE mat... ja, 2000:- gick det på. Och Marcus köpte så mycket mat så vi inte ens fick plats i frysen... 2 kg köttfärs, 3 falukorvar, massor med bröd, bacon, glass..... hm.. vi som redan hade full frys!
Åt lite lunch när vi kom hem. Varm smörgåstårta, riktigt gott! Sen sov Tuva middag.
Sen bakade jag lite banan och chokladmuffins medans Marcus och Erik tvättade nya båten och Emma och Tuva hade lite lekbesök av granntjejen Nora.
Sen kom Mia och Hampus förbi en sväng och fikade och busade!

När vi skulle lägga Tuva för ca 1 timme sedan va det full fart... hon va hungrig och åt 2 youghurtar och en smörgås. Sen va det tjiv vid tandborstningen. Och när hon väl lagt sig ville hon ha välling. Och sen efter en stund grinade hon och sa att hon hade ont i näsan... och den va hon väldigt tät och snorig i så det fick bli lite nässpray. Hon har fått en dum hosta oxå så vi har gett henne Airomir 2 ggr idag ( inhalationsmedicin mot förkylningsastma) får se ifall den hjälper.
Nu ligger hon äntligen tyst i sin säng och sover förhoppningsvis. Hon kändes lite varm så hon håller kanske på att få feber :(

Hugo har varit skrikig oxå... så Marcus gick precis ut med honom i vagnen på en promenix i mörket. Är väldigt tacksam för man blir helt tokig av att höra allt detta skrik. Och efter natten som va så är jag väldigt trött på skrik. Men kan nog inte förvänta mig något annat... så det är lika bra att vara inställd på att denna natten blir likadan.

Nä nu ska jag äta lite kvällsmat och sedan ta mig en varm o skön dusch. Sen blir det sängen för min del... hoppas att Hugo sover när de kommer tillbaks från promenaden och att han sover i ett par timmar!!

Inga kommentarer: