lördag 10 april 2010

kikar in här en sväng...

Japp, lite bloggande kanske man skulle hinna med innan kvällen är slut!
Ja vad ska jag berätta för skoj då? .... hm? Jo igår va vi i Lysekil och lämnade Emma, en hel vecka har redan gått så nu ska hon vara hos sin mamma ett tag.
Hugo sov förvånansvärt bra inatt, åt bara 2 ggr! Helt otroligt!! Så jag va ganska utvilad i morse när jag vaknade.

Åkte till Blomsterlandet på Överby redan när de öppnade vid 10, köpte lite blommor och ett päronträd till Hugo. Han fick ett presentkort av farfar Willy och Helen i namngivningspresent men eftersom vi haft så mycket snö har vi inte kunnat köpa något träd förrän nu.

Så när jag kom hem planterade jag lite blommor ute, fast det var jäkligt kallt o blåsigt.
Marcus fick dock göra tråk göra... upptäckte i morse att en flaska han köpte på Biltema igår med något jäkla rengöringsmedel till båten läckt ut över parkettgolvet och gjort svarta märken och fläckar... såg galet ut!!
Så det blev till att riva upp en bit golv och lägga nytt. Tog honom 5 timmar, mindre skoj.
Tur att det va vid källartrappan så det inte va så bökigt att byta.

Har ätit lite tacos och nu slappar vi för stunden, håller på och fixa och dona inför morgondagen. Då ska vi ha brunch/frukost här för alla kompisarna. Är våran tur att stå för månadsmiddag...
Så jag har gjort lite bröd som ska stå på jäsning i kylskåpet över natten, så det blir nybakat bröd imorgon! Mmm.. och en massa annat gott. Lovar att ingen kommer gå hungrig härifrån:)

Nä nu ska vi titta på fjärde avsnittet av Millenuim.. P&K och föresten... måste ju även passa på att gratta Ullis Bullis som fyller 26 år idag:)

Inga kommentarer: