torsdag 22 april 2010

ännu en dag till ända

Ja då sitter man här igen framför dumburken och gäspar. Om någon timme är det dags för sängen och ännu en natt med minimalt med sömn..

Natten som va så sov jag och Hugo i gästrummet och tur va väl det. Herregud va han höll på. Han som annars brukar krångla på tidiga morgonen mellan 03.00-07.00 ... men inatt va det tvärtom. Han höll låda från 23-03... vaknade ungefär 2 ggr i timmen och skrek och höll på. Den enda skillnaden denna natten va att han INTE va hungrig. Så han fick mat 22.30 och 03... och sen gröt vid 07.30!! Framsteg! Så istället för att få honom att sova genom att äta så drog jag den där rackarns vagnen fram o tillbaka, fram o tillbaka.. fram o tillbaka... och somnade gjorde jag titt som tätt men Hugos vackra stämma väckte mig så då va det bara att dra vagnen fram o tillbaka, fram o tillbaka... och tillslut somnade även han med. Och vid varje försök till att vakna så gunga de jag vagnen. Och sov gjorde han ända till 07, då den jävla telefonen väckte oss.

Idag har vi varit hemma hela dagen. Åt frukost och sen vid 9 gick tjejerna ut och lekte i sandlådan. Ropade in dem för att vi skulle baka lite till fikat vid 11.30 och upptäckte då att Tuva stank. Hon hade bajsat, och det va inte liiite... ursh o fy. Bajs överallt så det va bara att dra av alla kläderna och ställa in henne i duschen. Stackars lilla tjej. Måste haft ont i magen...

Så efter duschen fick hon rena kläder och då satte vi igång att baka lite. Blev kärleksmums muffins och negerbollar!
Marcus åkte och köpte ny sand till sandlådan:) och när han kom hem kom min mamma till oss så fikade vi lite tillsammans. Sen sov Tuva och Hugo lite middag. Sen va tjejerna ute och lekte igen, både i sandlådan och uppe hos min mamma o pappa i lekstugan. Jag och Hugo gick en promenad och sen rensade jag lite i rabatterna.

Nu sover barnen sen ca 1 timme tillbaks... och jag ska nog sova tidigt idag med.. Blir nog jag som tar Hugo i gästrummet inatt igen. Men till helgen får vi bytas av lite så jag får sova så får Mackan ta vrålkillen!!

Fast Hugo är ju jäkligt go egentligen... idag hittade jag honom i gåstolen i köket. Han stod och tjötade med spisen och skrattade massor. Haha... han såg sin egna spegelbild i ugnsluckan och trodde väl att det va en liten kille där inne som pratade med honom!! Toker:)

Imorgon är det fredag. Då ska vi till min systers kompis Lina och hennes 2 tjejer Vilma och Molly på lite lek och fika. Maria och Hampus ska oxå med! Sen på kvällen ska vi ha disko hemma i Emmas rum, har hon bestämt. Då blir det lite dans till bra musik och popcorn och godis, mysigt!!

Puss o kram vi syns på stan

Inga kommentarer: