måndag 26 april 2010

Tänder på gång?

Lill killen har det inte lätt, han har blivit dålig min lille prins... feber, snorig och dregglig. Magen har blivit lite bättre.. Men nu tror jag faktiskt att det är tänderna som spökar. För han har varit så ledsen och kinkig hela dagen... mest sovit och ätit och gråtit däremellan.
Så va han inte ens när han va förkyld i februari.
Hoppas på att det blir bättre snart. Just nu ligger han och sover, i sin vagn som vanligt! Nya favvostället. Funkar inte alls att somna honom i famnen längre utan han vill ligga i sin vagn med snuttefilten som han ska hålla i och gnugga i ögonen...

Nå vad har vi gjort idag då? Fick allt gjort lite även fast Hugo har gnällt. Städade i linneskåpet, tröttsamt när det ligger lakan huller om buller. Sen blev det storstädning i Emmas rum, dammsög, dammade och möblerade om. Jätte fint. Bara nya gardiner som fattas.

Sen har jag grejat lite ute oxå, plockade i ordning för det låg cyklar och leksaker överallt, sen planterade jag lite lökar. Marcus och Erik grjeade lite med traktorn, satte dit nya lampor och grejer.
Blev hemmagjort potatismos med korv och egen gjord gurksallad till middag, gott tyckte Tuva som åt 3 portioner med potatismos!!
Sen kom Ullis oxå med lite fikabröd så då fikade vi, gott! På fredag ska vi till dom på inflyttningsfest. Då ska Hugo sova hos Mia och Tuva hos Putte, Liza och Melker!! Så vi blir barnfria hela kvällen, natten och morgonen... vet ni vad jag ska göra då?? SOVA!!!

Imorgon ska Tuva till dagis 7.30... och sen hämtar jag henne efter lunch vid 11.30. Och när vi kommer hem kommer Ellinor och Ebba hit på lite fika, om inte Hugo blir väldans mycket sämre förstås.

Nu ska jag ge min son lite näsdroppar för han är jätte snorig. Vi hoppas på att vi får sova inatt.

Inga kommentarer: