måndag 29 juni 2009

Här är det varmt!!

Ja ojoj va varmt det ska vara då... borde inte klaga. Men det är ju inte ens svalt på natten.

Helgen har varit bra men har gått alldeles för fort. Tur att jag har en extra dags ledigt annars hade jag aldrig pallat. I lördags va det fullt upp. Bakade och fixade hemma, sen kom syster och Hampus. Då blev det lite sol och bad. Marcus och Erik kom hem från Tyskland vid 13 tiden, lite trött och möra i kroppen. Förberedde det mesta inför kvällens grillning och vid 18 kom alla kompisar. Hade en grymt trevligt kväll. Satt ute ganska länge, men när knotten blev irriterande flyttade vi oss in. Riktigt skoj att de kom, har bestämt att vi MÅSTE skärpa oss och få ihop träffar lite oftare. Så nu i juli blir det hemma hos Ullis o Erik, augusti tar Annica och Jonas och september Elin och Daniel, och då får Andreas ta i oktober!! Så rullar det på så.. så vi måste hinnas ses minst en gång i månaden 0ch hitta på något trevligt ihop!

Igår va det loppis. Började redan kl 9 att sätta upp bord och packa upp allt, och folket började strömma in redan 10.30 även fast vi sagt 11.00 som start! Sålde en hel del, men har även en del kvar så det blir kanske en loppis i slutet av augusti igen.
Dessvärre avslutades eftermiddagen inte så bra. Hade huvudvärk nästan hela tiden som bara blev värre och värre och vid 15 när loppisen avslutades kunde jag knappt hålla öppna ögonen för det gjorde så ont. Samt att jag mådde hemsk illa. Och tillslut kräktes jag.. ursh o fy!
Fick stanna en gång på vägen hem och spy, och även en gång hemma hos mamma.
Tror det va kombinationen av att mina tabletter är slut så därför tog jag inga i går morse, men är så konstigt att jag blir dålig så sent på dagen.. men även värmen, stressen och att jag drack dåligt. Men tillslut fick jag tillbaks lite krafter och fick i mig lite tacos.

Nu idag har vi slappat jag o Tuva. Åkte med mamma till överby där hon bytte en radio och jag hämtade mina mediciner på apoteket. Sen åkte vi hem och Tuva och mormor badade i stora poolen medan jag njöt i skuggan. Gick hem vid ett och sov lite middag.. båda två! Helt utslagna med fläkten i ansiktet låg vi här på soffan. Åt lite mat hos mormor och badade lite mer. Men nu skulle mormor sova lite inför nattjobbet så vi fick gå hem. Tuva leker med sitt nya hoppa groda spel som vi hittade på SIBA.. hon älskar att leka med det på dagis, så nu fick hon ett eget.

Ringde nya dagis och bokade inskolning, så den 24/8 ska hon börja. Och jag har fått riktigt bra vibbar, och hoppas att vi ska trivas bra. Blir så skönt att slippa åka 2 mil extra för att hämta och lämna henne, nu blir det liksom på vägen.

Nää... om man skulle ta o vara lite nyttig, även fast det är varmt och man inte har någon lust till något?
Vi får se.. KRAM

Inga kommentarer: