tisdag 16 juni 2009

Ullared

God kväll, nu sitter jag här i soffan och bara slappar. Har precis lagt barnen, de sov middag ganska sent så då va det inte så lätt att få dem i säng i tid. Men efter att Tuva tagit ett bad och sedan smaskat i sig en flaska välling, blir inte allt för ofta nu för tiden hon dricker det.. men då hon bara kletade med smörgåsen vid kvällsmaten fick det bli det istället.
Tuva är dock inte så sov villig heller, skriker och gapar där inne i sovrummet. Stackars Emma som ligger på sin madrass här i vardagsrummet och försöker sova i allt skrik. Jaja, de somnar snart..

Har varit i Ullared idag och shoppat. Alltid lika skoj. Det va jag, mamma, min brors tjej Liza och Marcus syster Cattis! Åkte redan vid 7, så vi va nere i god tid. Och det gick faktiskt ganska snabbt där inne. Åt lunch och tittade lite i affärerna runt om innan vi åkte hem igen. Va hemma vid 16.30!!
Ja, shoppat fick jag.. massor med kläder till Marcus.. t-shirtar, skjortor, jeans, kalsonger, strumpor. Och jag hittade lite kläder till mig, men mest munkjackor och mysbyxor. Trosor och strumpor till tjejerna och varsin pyjamas. Ja sen massa annat, tandborstar, fryspåsar... ja tjafts. Sen fick Emma ny kudde och stort täcke och ett fint Hello Kitty påslakanset och Tuva fick ett barbapapa påslakanset av min mamma!
slutnotan hamnade på hela 4600:- haha, smakar det så kostar det!!

Åh, det är så härligt med semester.. jobbar inte förräns nästa tisdag.. en hel vecka tills dess! Har inte något direkt inbokat imorgon, hoppas på någolunda fint väder så att vi kan vara ute och bara vara. Tror att tjejerna är väldigt sugna på att leka i lekstugan och hoppa studsmatta uppe hos mormor.

Snart midsommar oxå, den ska firas hemma med traditionell sill lunch, sedan klä en lite midsommarstång hemma och dansa lite. Sedan åker vi nog till Askeröd beroende på väder.. där har de midsommarfirande, vilket brukar vara mysigt för barnen. Och efter det åker vi nog hem och grillar lite!
Vet åtminstonde att mamma och pappa ska vara med oss, men hoppas på syster Maria och Hampus oxå!

Nä nu blir det tv.. och jag ska nog poppa lite popcorn.. blev jätte sugen på det helt plötsligt!

Inga kommentarer: