måndag 1 juni 2009

Ännu en ny vecka!

fina tuva, dock blev bilden ganska mörk pga att solen sken.
vågade sig tillslut på att åka lite traktor med morfar och hampus

Nya paviljongen


Hallo! Japp.. ny vecka igen! Tiden rusar iväg, jobbar nästan varje dag denna veckan.. förutom torsdag, sen nästa vecka har jag bara onsdag och fredag som jobb dagar. Och sen är jag ledig till söndagen 21/6! Helt underbart!
Nå helgen har gått fort, och det har varit fullt upp! Grabbarna har börjat dränera runt huset, men som alltid tar det längre tid än vad man tror och material fattas. Så de hann inte bli klara. Men ska försöka få låna en grävare och försöka få det klart denna veckan. Marcus har ändå semester.. så det hade varit himla skönt! Det ser ut som ett bombnedslag nämligen med jordhögar, grushögar mm!
Nåt mer som hänt sen sist? I lördags åkte vi till Överby en sväng. Jag, Tuva, Emma och mamma. Handlade lite mat och kläder till Emma! Emma växer så att det knakar och det mesta av sommarkläderna sen förra sommaren är försmå! Men vi hittade ganska mycket fint, och Tuva fick oxå lite fint. Fick besök när vi kom hem, Alfred och Ellinor. Och efter det kom även Andreas G. Så på kvällen var vi massor med folk som grillade, riktigt trevligt och gott!
Emma och Tuva va helt slut efter en dag ute och somnade så gott!
Igår va vi oxå ute hela dagen. Mors dag fika här hemma hos oss. Maria och Hampus kom hit! Jag fick en bok jag önskat mig av mina tjejer, Marian Keyes nya. Sen tog vi en sväng till stan och köpte blommor med mamma och pappa. Satte blommor på mormors grav och sedan en sväng på farmors grav. Va oxå förbi Putte och Lizas hus och vattnade blommorna och tog in posten. De har varit på Rhodos en vecka på semester. Och vad har de gjort där om inte förlovat sig, grattis grattis! Så jag köpte en liten grattis blomma till dem med:)
Har som sagt varit en bra helg.. som dock har gått för fort! Emma åkte hem för en stund sedan. Och nu kommer hon inte förrän nästa torsdag, men då stannar hon i 1 ½ vecka.. mysigt!
Nä, om man skulle ta och äta frukost nu. Sen är det dags att fixa lite här hemma, och åka till dagis med Tuva! Blir jobb mellan 12-19.15 idag! Tråkigt när det är så fint väder, men men.. är ju så. Jobba måste man!!

1 kommentar:

emily sa...

Heej=)=) Tack för de fina komplimangerna!!!
Hahah gud va roligt, känner du min papps eller?:D Vet du vem jag är också, om du bor i Trollis menar jag? Vem är du:) Nyfiken som fasen!! Krampådg