fredag 26 juni 2009

tänk.. imorgon har jag sovmorgon! visserligen lär Tuva kanske inte sova speciellt länge, men man behöver inte gå upp och stressa i sig frukost och göra i ordning sig!
Idag gick vi upp 06.45.. så vi har hunnit duscha och gjort oss snygga, ätit frukost och nu är det bara slappartid kvar tills vi åker till NÄL. Tuva ska på återbseök för sina plitor i rumpan, jag kan inte direkt säga att de blivit bättre men inte heller sämre. Vi får se vad de säger. Ska sedan köra Tuva till dagis och sedan åka till jobbet. Så det blir några bilturer..

Igår kväll va Ullis o Erik här och grillade, hade jätte trevligt och Marcus hade gjort smarrig mat. När de åkt vid 22 va jag jätte pigg och tog startade tvättmaskinen, vattnade blommorna ute och fixade lite här hemma. Men sen fick jag allt gå o lägga mig så jag fick några timmars sömn.
Är så skönt att det är sista jobb dagen denna veckan, gör liksom ont i hela kroppen efter en dag. Springer runt och bär saker ( massor med tunga pooler) och tiden går helt sjukt fort, är så mycket man vill hinna med. Är inte så vanligt att det är så stressigt, men vi är bara 2 pers hela dagarna och det är lite i minsta laget nu när det är löning. Idag jobbar Jessica själv till 12 då jag kommer. Och innan öppning skulle de hinna med en brandövning oxå.
Funderar på att handla mat efter jobbet eller om jag ska orka göra det imorgon? Hade ju varit ganska skönt att bara vara ute och njuta av det underbara vädret imorgon och slippa åka till överby. Så då kan Tuva bada och leka medan jag tar i tu med mina rabatter där det frodas av ogräs.. tråkigt jobb som måste göras. Klippa gräset skulle jag oxå göra, ett bra sätt att fixa snygg solbränna oxå! Men då Tuva är livrädd för gräsklipparen får jag nog göra det efter att Marcus kommit hem från Tyskland!
Baka ska jag oxå hinna med, till loppisfikat på söndag! Haha.. det är så sagt så mycket man vill, men aldrig finns det tillräckligt med tid!

Inga kommentarer: