söndag 7 juni 2009

Ja då ska jag snart åka och jobba igen.. suck vilken tråkig helg. Men snart är den över och då är jag ledig ett par dagar!

Va väldigt mycket folk igår och handlade, förstår inte riktigt varför. Vart får folk pengarna ifrån, och varför MÅSTE man shoppa på sina lediga dagar? Varför är man inte hemma med familjen? Jaja.. konstiga människor. Men sålde bra gjorde vi, vilket är skoj för när man ändå är på jobbet är det skönt att ha något att göra. Hämtade Tuvis hos moster efter jobbet, hon hade varit där hela dagen. De hade varit på stan, på nationaldagsfirandet.. ätit glass och myst!
Maria ska passa Tuva nu på förmiddagen här hemma, sen tar mormor över.. och där ska Tuva även sova inatt, eftersom jag ska iväg på fika efter jobbet med några tjejer och planera möhippan för min kompis Angelica!

Ja, trött är jag.. men får ta mig i kragen nu och göra i ordning mig. Ingen idé att klaga..

2 kommentarer:

Anonym sa...

hm.. När ska man annars "shoppa" om inte på de dagar man är ledig? Det är väl mest folk på helgen för att folk är just lediga

Malin Iveström sa...

Hej anonym.. ja men varför shoppar folk som galningar varje helg oavsett ifall det varit löning, barnbidrag eller annat. Vart får folk pengar ifrån? För några år sedan klarade sig folk jätte bra att inte handla dygnet runt, vi i handeln kunde ha stängt röda dagar mm utan att det skapade kaos.. vart kommer behovet ifrån att allt ska vara tillgängligt 7 dagar i veckan??