torsdag 14 maj 2009

Kräkas..

God morgon tänkte jag skriva.. och gjorde precis det, men menar god kväll. Ska alldeles stax gå och sova, är trött!!
Idag har vi haft en go slappar dag jag och mina tjejer och min grabb. Mumsade frukost, sedan va Tuva trött och somnade i min famn i soffan. Och då blev jag oxå trött så vi sov ihop i en timme. Sen har jag sorterat barnkläder.. har bara lagt de urväxta kläderna i påsar innan. Men nu sorterade jag upp dem i storleksordning och tog även fram lite kläder till Tuva som Emma haft tidigare!! Alltid skoj då de kläderna knappt är använda eller slitna. Blev lunch och sedan lekte de ute. Mamma kom ner, hon hade köpt klängväxter till vårat staket som hon nu planterade vid staketet mot hästhagen. Clematis och murgröna. Hoppas på att det blir fint. Tjejerna fick duscha/bada lite sedan kvällsmat. Men när det var dags att sova blev Tuva jätte arg och skrek och grät så mycket så att hon tillslut kräktes ner hela sig. Så det blev till att byta sängkläder och pyjamas... sen somnade hon bredvid mig i soffan.. hoppas att det inte är någon fara. Imorgon jobbas det mellan 10-16.. ska köpa lite blommor efter jobbet, så att jag kan plantera i alla mina tunnor och krukor i helgen:)
Emmisen
vårat lilla mulattbarn som blir brun bara hon tittar ut genom fönstret..
de fina nya blommorna

.......tripp trapp trull.....

Inga kommentarer: