fredag 8 maj 2009

Här kommer dagen i bild form.. har haft en minst sagt päsig dag! Syster kom hit på förmiddagen och drog igång ett bullbak, jag och Tuva hjälpte till lite smått. Tuva mest... men efter en stund blev vi trötta och la oss i soffan och tittade på Pippi Långstrump. Mia fejade som en tok i köket och bakade 2 sortes bullar, kladdkaksmuffins och dumlekakor! Smarrigt.. ibland har man tur som har en sån snäll storasyster. Men i slutet av dagen blev det ganska genomskinligt varför hon bakade bullar till mig. Hon tycker att jag varit ganska dålig på att bjuda på hembakt den senaste tiden. Nu är frysen full:)
en smarrig smörgås och mjölk framför bolibompa är toppen på morgonen!
en tur till brevlådan slutade i plask i vattenpölar

hjälpte moster att ställa ut bakformar


Tuva strö pärlsocker på kanelbullarna och Maria är snorig


Kvällen avslutades med pizza och ett bad. Sen låg Tuvisen i sin säng och sjöng för ior i en halvtimme! Gullis!!
Imorgon ska jag pallra mig iväg till jobbet är det tänkt. Fast sjuk är jag fortfarande men det är sånt man får ta. Imorgon är ju ingen jobbig dag.. 13-17.15! Men hade varit gött att bli frisk snart!

3 kommentarer:

Maria J sa...

Tack för en mysig dag, Men vilken bild på mig. Jag kommer snart på fika igen. Kram

Jessica Håkansson sa...

Hembakat är juh såå gott.....ska baka lite idag..hi hi...ha en skön helg....Kram

Caroline sa...

Hej Malin. Hur gick det, fick du tag i mina föräldrar eller? Har börjat blogga igen btw :) Gör ett nytt försök. får se hur länge det varar :P

Kram på dig o krya på dig

/Caroline E